Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
Blir kanske en fix av allt på måndag morgon innan vi åker hem till Härnösand :)
Alternativet är att bromsa försiktigt på hemvägen.
Användarvisningsbild
av VaCUm
Nu har bilen fått en ny uppsättning bromsklossar bak. Oljudet är borta men jag har ett litet skrik/gnissel istället.det bör försvinna om några mil.
Jag har även beställt nya armar/länkar till krängningshämmaren fram. Det glappar och låter på förarsidan och jag tror det är ett mindre glapp på passagerarsidan. Lika bra att byta båda då det är ett enkelt ingrepp. :-)
Användarvisningsbild
av VaCUm
Jag var på mekonomen idag och köpte Sonax AC-rengöring som fick cirkulera i kupén och ACn i 15 min. Nu luktar det svag citrus och kemikalier istället för rök och unket.
När jag öppnade dörrarna blev tryckskillnad i kupén och plötsligt rann det ut vatten under bilen från ACns avrinning. Då vet jag att den funkar också :)

Jag har gjort en checklista och uppdaterat första inlägget i tråden och då upptäckte jag att jag inte la upp bilderna på nya baslådan (Renegade RXV1002) som monterades för mer än en vecka sedan:

Bild
Bild
Bild

Fäste så den inte flyttar sig från hattnyllan:
Bild
Igår kväll spenderade jag en timma att byta båda stagen till krängninghämmaren fram. Väl spenderad tid! Bilen blev sjukt tyst i framvagnen. Alltid lika kul när det blir stort resultat med lite jobb. När jag hinner ska jag kolla om det går att göra något liknande bak.
Inväntar leverans av en ny bakre ljuddämpare. Beställd från skruvat för ungefär tusenlappen. Sedan ser jag inga hinder för besiktning.

Är det värt att rensa filter och magneter i botten av automatlådan eller räcker det med ett enklare oljebyte?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]