Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle1985
#781598
Hmm man lär sig mkt om bromsskivern :)

Jao, vart int så hemskt mkt gjort men ändå...

Bild
Har tvättat framlyktern o putsat lite inuti :) o så spolarvätskebehållaren

Bild
Glänser B)

Bild
Vackert ;)

Bild
Använde denna lilla monster maskin när ja putsade/slipade bort allt rost runt bagageluckan och huven, ska nog målas imorn tror jag... Glömde ta kort på d.

Bild
La ner bakdelen av bilen idag oxå för d klart för tvätt som inte blev av idag pga fel bromsskivor fram >:(

Jaja...update imorn oxå :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#781602
Biltema skivor fram och bak på V70in absolut inga problem med vibbrationer. Gäller köra in skivorna rätt annars slår de sig vilket märke det än är på de..
Användarvisningsbild
av Stagern
#781612
Vi satte på nya skivor i maj på våran volvo (framvagnen var nyrenoverad så de satt nya bromsok också) körde ett par hundra mil på sommar/hösten/vinter i maj nästa år hade dom slagit sig köpte brembo skivor blev samma sak året efter i samma månad till o med men vi fick som tur gratis svarvning av skivorna som kompensation så nu funkar dom :)

Tror de beror på tillverkningsprocessen att skivorna inte får svalna ordentligt efter gjutning hos vissa tillverkare och biltema köper ju in från olika tillverkare därav priset och att de ibland faktiskt kan var bra kvalitet på delarna där

Vi köpte biltema skivor och ok till en gammal 745 för ett par år sedan dom slog sig aldrig
av volvo740gle1985
#783378
saknat er grappar! har int så mkt o säga när man int är hemma hos bilen...skitskola...!!!!!!!!!!

Bild
exakt en sådan skulle ja vilja ha! så grymt najs! har ngn en sådan så måste ni höra av er direkt via pm!!!!!!!!!!!!!!

kan även säga att jag har köpt ett helt innertak, rostfri höger framskärm, spak för vindrutetorkare, en hel del lampor som min pappa ordnade :D o nån kofångare fram vart d o, behövde den undre plastdelen. o så har nog även skivbromsarna kommit hem, så nästa fredag så ska d hända mkt med bilen!!! blir stor update med mkt bilder o text :D

trevlig helg på er!
Användarvisningsbild
av Nexus
#783394
Ser fram emot bilder och mera uppdaterigar på bilen, snubbla själv över 2 beg Sim extra ljus igår så nu ska det bli 5st st stora totallt + de 2 små jag har nertill. Snart vintern här dax förbereda kärran medans V70:in får gå in i vinter idet :D
av volvo740gle1985
#783452
roligt att du tycker det Nexus :D jaså, va fint! ska nog sätta extra ljus vars dimljusen brukar sitta. så att man ser nånting :)

Med vänlig hälsning William
av volvo740gle1985
#784930
Tjaba!! Har ni saknat mig?! :D tänkte bara säga att ja ska ut med 740 ikv elr imorn!! För att tvätta o köra lite;) dags för efterlängtade bilder! :).

Bild
Har ladda på med lite lampor :D

Bild
Köpte en rostfri framskärm :)

Bild
Bromsskivern fram har oxå kommit!! Ska inhandla lite fett så till hjullagren, ska sätta ihop ikv!! Även nya bromsklossar :D

Bild
Nytt och gammalt ;) skillnad??

Bild
Har även bytt till en hel vindrutespak :D

Har även köpt kofångare, men d vart fel!! Gör inge, den va typ gratis. O så har man köpt ett helt innertak och nå asfalt mattor :) mer bilder ikv!! Hoppas man får nå komments här o nu!!!!

Nu fattas bara mittkonsol/armstöd. Pm om du har!!!
av volvo740gle1985
#784988
Tack olofp :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Den "trekantiga larmpanelen" hör in[…]

Oljebyte på en ny bil

Så fort garantin går ur blir det ofta[…]

Upplevde ungefär samma sak. Et kort, hög[…]

Huvisolering

Tog en från Laga, finns ju i princip nya d&a[…]