Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

robinb3rgsten skrev:Nää då va de bra mycket snyggare mee penta fälgar. De hade fått skrapa bäst de vill dem du hängde på nu hade ibte varit ett alternativ
Ja smaken e som baken.. DelaD :)
Men sålde Pentafälgarna så har bara detta alternativ nu :)
Kul att se lite yngre förmågor skruva i bilar. Jag fick också göra sånt som mindre, hade antagligen inte fått samma bilintresse annars. Om inte annat så för att visa att det finns saker man kan göra på bilar själv, allt behöver inte lämnas bort till verkstäder. Jag tänker på er, jämnåriga bekanta som knappt kan fylla på spolarvätska.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tycker överlag det är mest yngre som faktiskt håller på med sina bilar. Äldre generationer(typ 30+) brukar alltid skylla på både det ena och det andra, oftast "inte tid" och "kan inte" :roll: Förfasen, det är väl bara att lära sig! :roll:
Dom äldre som håller på är mest dom som antingen började i sina yngre dagar, och/eller har ett geniunt intresse för bilar. Själv tillhör jag den senare kategorin, jag tycker det är kul :)
Minns någon som jämförde bilmekande med att renovera hus. Att bygga, tapetsera och allmänt gorma med hus och bostäder förväntas alla kunna eller kunna lära sig men att göra mer med bilen än att byta till vinterdäck är det få icke-bilintresserade som ens försöker med. Dubbelstandard :(

När vi ändå är inne på ämnet, hur gammal är du Lucif3r? Låga 20-något har jag trott men jag har börjat undra :o
Som ni vet så har jag en motor stående här som skulle ner i Lillablå.. Men de vart ju inget med henne så nu kommer motorn hamna i Blåskåpet..
Så tog tag i detta nu och har börjat tvätta av motorn inför kommande lack..

Här e blocket fritt inför avfettningen för att lösa upp skiten.
Bild

Här dränkt i gel...
Bild

Efteråt.. på ena sidan..
Bild

Sen avgas sidan..
Bild

Gelinpackad..
Bild

Ren på denna sidan med..
Bild

Rent och klart för att skrapa färg..

Hittade dock ett lite missöde och de e att de kommit in vatten i insprutningskanalerna och de har med rost på ventilerna..
Skulle kunna riva och fixa detta men frågade runt om lite och nu står jag med 2 likadan orginal 530 toppar att byta med :) Härligt med snälla kompisar som ger bort saker :)

Här bild på ventilen till 1ans cylinder..
Bild
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]