Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Va inne på rejmes nu en snabbis och bad dem hissa upp och kolla hur det såg ut under nu efter andra åtgärden och jag har kört ca 110 mil sen den va inne. Och den va torr :)
Peppar peppar så får man hoppas att den håller sig så.
DayDreamer skrev:Vad gött. Då hoppas vi att den håller sig så :-)-)
Japp :-)-)
Lyckats att kolla på en älg på nära håll idag så får väl se vad de blir av bilen... Alla i familjen klara sig med lättare skråmor från glaset.

Bild

Bild
Inte roligt det där.
Huvudsaken är ju dock att ni klarade er oskadda! :)
En bil kan man alltid köpa sig en ny.

Vet ju dock hur det känns att förlora en bil. Var rätt så deppig i fler veckor efter att jag smällde min S 80.
Har man sen lagt mycket pengar och tid på den blir inte saknaden mindre... :roll:
Riktigt surt :( Tur att ni klarade er oskadda det är ju det viktigaste en bil går ju alltid att köpa ny.

Hur är egentligen lagningsmöjligheterna går det att laga taket när det har blivit så deformerat ?:-/ eller löser försäkringsbolaget in bilen tro? Det är iaf riktigt surt du hade ju inte haft bilen så länge heller :cry:
Min spontana känsla är att det blir inlösen även fast den bara är 9 månader. Behöver ju byta tak, taklucka, takbåge, ratt, innertak och alla kameror belysning osv., front, huv m.m så det lär dra iväg...
Ok ja och ett tak är väl inte så himla lätt att byta det måste väl kapas loss och svetsa fast på nytt så ja priset bär nog iväg fort.
Själva taket går väl säkert att byta men skulle tippa på att det är alla takstolparna som gör att det blir inlösen. Deformerar man något som har med säkerheten vid en ev. framtida krock att göra så reparerar man inte bilen, om man nu inte tar omvägar via Litauen.

Edit: testa köra bilen till din ÅF och klaga på att du tappat grillemblemet 8) Tänkte även fråga, på tal om något helt annat, om det var du som fick strålkastarna stulna?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]