Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1039144
Helt rätt, bultarna ska vara blanka! Börjar dom bli dåliga i ytan köper man nya och putsar på.

Måste ha nya bultar till min nya V60. Dom som sitter på nu kräver nå plastlock :shock:
av Schmoyoho
#1039948
Kräver? Har du typ svarta Bor-fälgar då eller? Trodde lock var som ett tillägg till vissa fälgar för att det ska se bättre ut.

Någon som råkar veta vad en ny bultsats kostar? Mina var lite småtråkiga redan i höstas och nu ser de rätt rostiga ut. Duger som vinterbultar antar jag...
Användarvisningsbild
av Perra83
#1039954
Har 19" Ixion II fälgar. Originalbultarna kräver plastlock JA. Bultarnas skallar är det fula hål i, inte alls som det var på äldre årsmodeller med blanka solida bultar.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1039957
Det är väl billigare att tillverka icke-kromade bultar och skicka med plastlock, tyvärr. Sen kanske plasten står emot saltet bättre, så det är ju inte bara en förlust för bilägaren.

Testa med Autosol Schmoyoho innan du köper en ny sats. Tror en sats kostar runt 700 spänn eller så!?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1040017
XC90_Executive skrev:På de svarta fälgarna är det helt klart bättre med lock. Så matchar allt i färg. :wink:
Ja, då blir allt lika dystert ;-)

På min V40CC sitter det silverfärgade plasthattar...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1064198
Besiktning i Fredags, utan några konstigheter, som alltid blev det lite snack kring motorn. Kombinationen XC60, AWD och Bensin är ju inte allt för vanlig, för att dra till med årets understatement. Dom blir alltid lika paff när man rullar in i hallen och det inte knackar mellan väggarna;)

Service i morgon, och sedan blir det sommardäck till helgen tänkte jag. Skall bli kul, bilen ser ju lite roligare ut med 20" Talitha än med 18" Merac.
Användarvisningsbild
av xerent
#1064361
MartinS skrev:Besiktning i Fredags, utan några konstigheter, som alltid blev det lite snack kring motorn. Kombinationen XC60, AWD och Bensin är ju inte allt för vanlig, för att dra till med årets understatement. Dom blir alltid lika paff när man rullar in i hallen och det inte knackar mellan väggarna;)
Känner igen mig... jag besiktigade XC70:n i förra veckan och fick samma kommentarer. Han tyckte också jag skulle ta det lugnt vid selfiepinnarna. Förstår inte vad han menar. Min bil har ju bara 239 hästar... det är ju ingenting :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
#1064399
Perra83 skrev:Alltid lika skönt med en avklarad besiktning. Jag brukar göra tvärtom. Service före besiktning utifall det skulle vara något som ja missat.
Jag har nog lite mindre förtroende för verkstaden än vad du har. För min del är det bra om verkstaden kan fixa till vad besiktningen eventuellt hittar, tvärt om går ju inte :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

Den "trekantiga larmpanelen" hör in[…]

Oljebyte på en ny bil

Så fort garantin går ur blir det ofta[…]

Upplevde ungefär samma sak. Et kort, hög[…]

Huvisolering

Tog en från Laga, finns ju i princip nya d&a[…]