Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Speedshop
#879647
Ja man får väl hoppas att man har att göra ändå.
Måste mäta upp var övre bärarmen ska sitta på balken.
Sedan montera skivorna och göra mall till bromsoksadaptern.

Efter det får gärna coiloverna komma för då är det dags att bygga fästen till dessa. :roll:
Användarvisningsbild
av Speedshop
#882791
Bromsskivor hemma.
Ganska stort med 330x32mm upptäckte jag.
Blir nog bra men man förstår att de behövs 17"

Bild
Användarvisningsbild
av Speedshop
#888618
Kvällens göra i garaget var att testa nav.
Mercedes eller Volvo hjulnav.

Gamla W114 naven ha skivan bultad bakom navet.
Och Volvo 142 har skivan framför navet med pinbult genom.

Efter lite mätande så verkar Volvonavet passat bäst.
Där kan jag montera skivan på samma plats som Volvoskivan satt.
Stämmer nästan för bra med navhålet åxå. :up:

Bara att få en ny bultcirkel borrad och sedan göra en testmontering :up:
Användarvisningsbild
av Speedshop
#888835
Idag var en bra dag annars......

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Speedshop
#889133
Ståhl skrev:Hade inte sagt nej till ett par sånna. Bara för att dom är så vackra. :wink:

Trevligt bygge annars också!
Nä de ser helt ok ut faktiskt.
Användarvisningsbild
av Speedshop
#889135
Testing testing......
Inte helt korrekt men lite som de kommer se ut iaf.

Bild
Användarvisningsbild
av Speedshop
#892817
Har nu byggt en variant på infästning av coilover/dämpare.
Slutgiltig färdhöjd får visa sig med motor i bil och framvagn monterad.
Lär ta ett tag innan jag är där tyvärr , men i teorin ser det ljust ut.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Speedshop
#893104
Lucif3r skrev:Fascinerande. Ska bli intresant att se hur det blir i slutändan. Kikar man bara på bilderna så ser det ut som om du inte kommer ha mycket till fjädring :P
I så fall luras bilderna.
Coilovern är ca: 5cm längre än orginal dämpare.
Och total fjädringsväg är något längre än det är orginal.
Dessutom finns det nu mer marginal för både in och utfjädring.
Så jag borde vunnit ca: 5cm total fjädringsväg.

Dessutom med mycket bättre geometri , cambergain , dvs cambern blir mer vid infjädring.
Inte som orginal där man kan få positiv camber vid både in och utfjädring , nu ger det en konstant ökande negativ camber.
Tänk även på att det NU är en annan utväxling på dämparen som ger längre aktiv väg för fjäder och dämpare-

Så jag hoppas det kommer bli en ganska markant förbättring.
Iofs har jag gått på ganska mycket hårdare fjäder pga den tyngre motorn.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]