Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av NilsO
Kanske mätaren, slangen, kopplingen som blir klämd eller tryckt på just när den sitter på 3:ans cylinder, då? För inget fel i motorn kan göra så att nålen går ner. Dålig kompression gör att nålen inte går upp, men inte att den går ner. Nåja, bara mina funderingar :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
Tagit och demonterat grenrör, insug och ventilkåpan idag.. Blir att lyft toppen senare ikväll eller imorn.. Blev så kallt ute..

Men lite bilder vart de..

Bild

Bild

Här ser de ju nästan löjligt rent ut ju..

Bild

Allt har lossat mycket enkelt och smidigt.. Hoppas toppen gör de med..
Användarvisningsbild
av Braweheart
Var ut en sväng och lossa alla cylindertoppsbultar, och dem satt riktigt bra..
En sate gick ju av...:tdown

Bild

Dock gick den av precis där gängan börjar på bulten så den skall ju inte hålla kvar toppen.. Men toppen sitter bom fast.. Rubbas inte ur fläcken..

Nya tag imorn igen..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hoppas att det är lätt sen att få ur bulten :) konstigt att toppen sitter bom fast dom brukar ju släppa så fint bara man får bort alla skruven.
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Hoppas att det är lätt sen att få ur bulten :) konstigt att toppen sitter bom fast dom brukar ju släppa så fint bara man får bort alla skruven.
Ja ja fattar inte vad de kan vara.. På min 745 bytte jag toppackningen och de var skitenkelt..
Skall fortsätt imorn när de e ljust..
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Ja det kanske sitter kvar någon bult som är lite gömd i mörkret.
Ja precis.. Så kan de vara.. Skall ut och kolla detta efter frukost snart..
Men jag har kollat dem gröna verkstadshandböckerna ifrån volvo och de ser allt ut som jag fått lös allt..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]