Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
Idag har bilen fått lite kärlek. Tidigare i veckan köpte jag meguiars paint restoration kit.
Idag har jag tvättat, clayat, polerat och vaxat bilen. Jag har även bytt sidoblinkers då de gamla tog in vatten och en var lös samt behandlat plasten nedanför insteg och stötfångare. Nu är den len som en barnrumpa!

Resultatet blev bra!
Bild

Jag ska försöka hitta bra stötfångare fram och bak och lämna in dessa på lackning. Sedan har bilen inte några större yttre defekter (med undantag för stenskott).
Senast redigerad av 1 VaCUm, redigerad totalt 0 gånger.
av olofp
Blev ju riktigt snyggt! Jag har tänkt göra något liknande med min bil för den har lite tvättrepor här och var, speciellt på taket och bagageluckan. Luckan känns även lite matt i lacken.
Jag körde med cleaner och vax i våras men det räckte inte. Kan du rekommendera paketet du körde med?
Användarvisningsbild
av VaCUm
Absolut. Väldigt bra paket och bra instruktioner på svenska följde med.

Blir en till omgång med samma paket i slutet av sommaren på bilen men den gången ska jag köra med polermaskin istället för hand.
Användarvisningsbild
av VaCUm
Lite bättre bilder:
Bild

Bild

Jag körde till Sundsvall idag och besökte AVD. Jag Testade där flera baslådor.
Först en JBL med dubbla 12or. Den fick inte plats då högtalarna i hatthyllan var i vägen.

Testade sedan med en enkel 12a men den var för hög. Det finns några fästpunkter för mittenbälte med mera som är i vägen.

Hittade sedan Renegade RXV1002. En låda med dubbla 10or som får plats mellan hatthyllas högtalare och tar inte i hatthyllan. Den är lite för djup för att få plats helt under hatthyllan men den sticker inte ut för mycket. Skillnaden i ljud väger tyngre än det lite felaktiga måttet.

Jag ska hitta något sätt att kroka fast den så den inte kan ramla ner i bagaget vid kraftiga accelerationer. Ikväll monterade jag steg i ena sidan av lådan och konding i andra änden. Bilder kommer i morgon när jag har hittat ett sätt att spänna fast lådan.
Användarvisningsbild
av VaCUm
Kofångaren fram är skadad och skall lackas om men jag kan nog fixa ett par bilder framifrån också :)
Användarvisningsbild
av VaCUm
Den är väldigt synlig och omnämnd tidigare i tråden :)
Jag ska försöka hitta bra kofångare fram och bak på någon skrot och lämna in dessa på omlackering. De som sitter sär har skador. Den bak har hängt ner sig i underkant vid avgasröret
Användarvisningsbild
av VaCUm
Ja. Men den här har också krackelerad lack där. Misstänker att gubben som ägde den tidigare körde in i garage och annat både fram och baklänges
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]