Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vinterdäck fixade!
Det blev lätt begagnade Hakka-7or på något mer begagnade fälgar. Men jag fick det till rätt pris iaf. :)
Kollade lite på mittkonsol helt i trä ala Executive. Ryggade dock tillbaka när jag såg priset. Trodde att det var en nolla för mycket. :shock:
Finns kanske att få tag på begagnat? :mrgreen:
Eller repkänsligt kanske, volvo har väl mest laminat nuförtiden :( :*O/
Med tanke på att en ny träpanel kostar mer än femsiffrigt så tror jag inte att det är laminat.
Speciellt när en ny motsvarande panel i plast inte ens kostar fyrsiffrigt. Är nog inte så lätt att få tag i begagnat heller då de bara satt i Executive, som inte är speciellt vanliga.
För de som är nyfikna då
Bild
Jahapp. Ikväll har jag:
-Tagit bort manöverpanelen för att kunna köra passagerarstolen från förarplatsen, med allt vad det innebär av knappar, kablar, relän och strömtjuvar.
-Tagit bort fästöglorna till barnstol på passagerarsidan. Så fula när dom sticker upp ur mattan, och jag ska inte ha nån unge där än på några år.
-Bytt larmsiren och uppgraderat till en med lutningsgivare.
-Beställt nya paneler som var söndersågade sen tidigare. Beställde även mittkonsol med krominlägg.

Sen sist har jag även:
-Inaktiverat bältespåminnare i baksätet.
-Tagit bort "bältespåminnare steg två" för framstolarna.
Det är ju en före detta tjänstebil åt länsstyrelsen i uppsala län. Anders Björck har haft den som tjänstebil. Han satt alltid höger bak. Därav sitter det en DVD-skärm i bara det nackstödet.
För att öka komforten i baksätet kunde föraren justera fram stolen på passagerarsidan. Det ser fult ut så jag rev bort skiten.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]