Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:En rejäl puts av bilen, och även dom nylackade delarna, kommer göra susen :-)-)
Jag hoppas det! Blev lite orolig på riktigt när den väl var på och jag tog mig en tur till affären. Väl på plats så tyckte jag att skillnaden var ENORM trots parkeringsmörker. Men nu tycker jag att det verkar ha lagt sig lite och gnuggar man med ett blött finger på "gamla" delar intill spoilern så ser det ut att kunna bli helt ok!
MartinB82 skrev:Här händer det saker, kul å se. Du ska inte få lite färg på täck kåpan till draget med ?
Javisst, förhoppningsvis får jag de närmsta dagarna ett samtal om att sidorna är klara, då är kommande helg räddad. ;)
Tanken har slagit mig men jag skulle vilja se bild på det först tror jag. Vet att en del på diverse forum har pratat om att göra det själva men jag kan inte minnas att jag sett något resultat och därför är jag lite tveksam. På en svart bil hade det nog fungerat bättre än på min blåa eftersom luckan i blått förmodligen skulle se ganska klumpig och stor ut i bak medan den i svart mer försvinner. Men vem vet! :D
grillchips skrev: Anywho, tillbaka till jobbet! Snarlik demontering av baken som av fronten faktiskt. Sex torx i vardera hjulhus, en torx i vardera kant vid bagageluckan och två torx under bilen. Till skillnad från fronten där man kunde vrida undan hjulen för att skruva så gick det ju inte här och ett vinklat spärrskaft (?) behövs.
Bild
Lucif3r skrev: Pffft, skruvdragare... Kärringfasoner ;)
Helt klart! :wink:
Drog en ordentlig tvätt av bilen idag och genast är färgskillnaden inte alls så påtaglig. Den nya upplevs lite lite lite lite mer lila medan resten av bilen är mer kallt blå, men det kan jag klart leva med!
Ingen rast ingen ro. Trösklarna har legat färdiglackade i bak i bilen sedan i fredags. Jobb, plugg och bebis tar en jävla massa tid från en, helt klart. Var förbi Upplands Motor idag och köpte nya clips till trösklarna då det tydligen behövs om man inte är försiktig, FEMHUNDRASJU spänn för en uppsättning clips! Så när jag väl får tillfälle att montera trösklarna så ska jag fan försöka rädda de gamla och återanvända. [insert snåljåp-smiley]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 50

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]