Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Andis
Kul att se att du kämpar på.

Hur är den gröna inredningen? Är den i bra skick? Blir nyfiken på hur den skulle bli med en rejäl tvätt med sån där special dammsugare för inredningar. Brukar bli grymma resultat med sån. Tror du man kan få tillbaka nyskick på den?

Vad funderar du på att ljudisolera bilen med? Efter svetsjobben är klara. Har lite funderingar på att försöka ljudisolera min sommarbil lite extra för att få bort lite däckljud som jag tycker kommer från hjulhusen.

Har tittat på någon amerikansk variant har för mig den var blå kommer inte ihåg vad den hette men dyr var den. Annars brukar ju sånt man isolerar båt motorrum med den varianten med metall i tysta rejält.

Har du några tips eller något du testat.

Kommer det bli svårt att regga om bilen till diesel ?

Fortsatt lycka till.
Med vänlig hälsning,
Andis
Lite ot men plastinnerskärmarna hjälper mot däckljud och går att eftermontera. Fram finns dom på alla efter 1990 och bak finns dom på alla 745.
Andis skrev:Kul att se att du kämpar på.

Hur är den gröna inredningen? Är den i bra skick? Blir nyfiken på hur den skulle bli med en rejäl tvätt med sån där special dammsugare för inredningar. Brukar bli grymma resultat med sån. Tror du man kan få tillbaka nyskick på den?

Vad funderar du på att ljudisolera bilen med? Efter svetsjobben är klara. Har lite funderingar på att försöka ljudisolera min sommarbil lite extra för att få bort lite däckljud som jag tycker kommer från hjulhusen.

Har tittat på någon amerikansk variant har för mig den var blå kommer inte ihåg vad den hette men dyr var den. Annars brukar ju sånt man isolerar båt motorrum med den varianten med metall i tysta rejält.

Har du några tips eller något du testat.

Kommer det bli svårt att regga om bilen till diesel ?

Fortsatt lycka till.
Med vänlig hälsning,
Andis
Den gröna inredningen är lite sliten, dörrsidorna har blivit brända i solen sen lite missfärgning på golvmattor och några plastdetaljer är lite trasiga. men hur som helst så får den ju sitta kvar ett tag till.

Ska sätta in nya sånna där svarta mattor som jag skrapat bort. dom har på biltema 4 pack men hittade på swedol som va styckvis men större så räknade ut att swedols va lite billigare om man räknar på hur långt dom räcker sen va dom betydligt tjockare så borde dämpa mer :)

Nja har ju som allt från den andra bilen och sen har en polare reggat sin bil (dock en 244) med D24TIC så vet ungefär vad dom kollar på, och än så länge så vet jag iaf att jag måste fixa ett intyg innan den ska reggas där de står effekt på motor och sånt. men ska ju besikta den sen byta motor och använda den och regga senare eftersom jag blandannat måste köpa nytt avgas och grejer. men man kan ju köra med typ raka rör och så bara den är bes sen fixa allt som behövs inför reggning allt eftersom man får tid och råd. så man inte bara tvärfixar grejerna utan gör de seriöst med nya grejer så den är riktigt fräsch då man reggar

Tackat tackar!

Har fått lite gjort i veckan men är ju ingen som kommenterar så då orkar jag inte uppdatera heller. men nu blir de en liten update iaf!

Bild
Nytt TurboDiesel emblem!
Bild
Ett stycke usa stötis. bara på med lite grönfärg och försöka få dispens för liten skylt
Bild
Tog bort plasten från kofångaren från den vita
Bild
Åt helvete med den gamla!
Bild
Tvättat upp den lite så de inte är så grisigt då man ska skruva dit den och så.
Bild
Nån hade ju varit smart och sätta sånna där man sätter fast kablar med på kofångaren och skruvat med flatskruvar och klart så gick dom inte få lös så fick massera lite med rondellen
Bild
Monterat. dock så gick dom gamla plastclipsen som sitter på undersidan sönder så måste fixa några nya!
Bild
Bort med fronten!
Bild
Kan bli bra!
Bild
Skärmemblemet ville inte sitta riktigt då de va lite rost där. så slipade bort de!
Bild
Lagt nå grund
Bild
Nytvättade golvmattor som ligger och myser i solen
Bild
Slipat ner kofångaren, va en reva där nere men de va bara i lacken så de gick bort ganska lätt
Bild
Slipat frontläppen oxå.
Bild
Skulle ha målat om addonläpparna men får se om färgen räcker då jag lackat grejerna jag ska måla först samt bättrat på där jag grundat karossen.

Har beställt färg och trodde den skulle komma i fredags men tydligen inte så kanske imorron!
Aja allt för idag!
av Andis
Trodde inte det gick att få tag i ett nytt sånt emblem idag. Inte dåligt att hitta ett.

Ser att du bättringslackerar. Kanske du redan vet deta tips men en polare till mig har bil lakering han har lärt mig att ska man lacka en liten yta ska man inte tejpa rakt på utan göra tejpen som en rulle och sen när man lackerar så sprutar man rakt framifrån då får man en lagom övergång och slipper skarpa lackkanter.

Följer ditt projekt vidare med spänning. Se fram mot vidare uppdateringar.

Med vänlig hälsning,
Andis
Bilen som är fin i övrigt (med undantag utav rosten) borde du kanske slipa lite på huven och bättringsmåla den? :D
Kompe skrev:Bilen som är fin i övrigt (med undantag utav rosten) borde du kanske slipa lite på huven och bättringsmåla den? :D
Huven är i så dåligt skick så man måste måla om hela eller byta till en ny och lacka den, har ju en sprayburk över men vill inte måla huven med sprayburk då jag tycker de är så jävla svårt att få bra. så de får va lite patina på den :)
Andis skrev:Trodde inte det gick att få tag i ett nytt sånt emblem idag. Inte dåligt att hitta ett.

Ser att du bättringslackerar. Kanske du redan vet deta tips men en polare till mig har bil lakering han har lärt mig att ska man lacka en liten yta ska man inte tejpa rakt på utan göra tejpen som en rulle och sen när man lackerar så sprutar man rakt framifrån då får man en lagom övergång och slipper skarpa lackkanter.

Följer ditt projekt vidare med spänning. Se fram mot vidare uppdateringar.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tror inte dom går att köpa nya utan de här är ett NOS, men riktigt fint att ha dock får de ligga tills man får bilen i bra skick då kommer de monteras

Hmm okey hur menar du att man ska tejpa? förstår inte riktigt. ska ju bättra på nån dag snart så kan ju prova ditt tips då

Kul att du gör de! :)
SA4AQS skrev:Vart hittar man en såndär usa sötis då?
I USA? :roll: antingen får man köpa en från usa eller om man har tur (som jag hade) och hitta en i sverige som ska sälja en

Liten update

Bild
Fått hem färgen, måste verkligen rekommendera tipro!
Bild
Maskerat
Bild
Målat
Bild
Målat läppen
Bild
Hyffsat blankt
Bild
Done and done!
Bild
Fick lös clipsen från andra kofångaren med hjälp av 5-56, hammare, don och massa tålamod!
Bild
Frontläppen vart inte helt hundra men den är dålig ändå så!

Allt för ikväll!
SA4AQS skrev:Blir väll bra det där dår man hoppas.
Jag måste också måla mitt undra om man ska vara ful och besöka biltema =)
Joo man får hoppas de!
Hade faktiskt tänkt köpa biltema färg men självklart hade dom inte denna ädla färg med kod 178.

Liten update idag

Hade tänkt montera stötisen idag men lyckades he den mot väggen innan färgen hade torkat ordentligt så vart skador i färgen.. så slipade ena sidan och lackade om och de vart bra tills de började torka då vart de nån rinning där kanterna vart mycket mörkare än resten av färgen så va bara slipa ner igen..

Bild
Tredje gången gillt..
Bild
Klart och avmaskerat även satt dit clipsen. dock vart de ju inge bra men de får fan duga nu..
Bild
Satt dit frontläppen och dimljusen
Bild
Nämen skylten passar inte, vad förargligt.

Allt för idag!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]