Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:
Turbojeppe skrev:KAN vara för att jag faktiskt inte har något bromsljus i bakluckan! ;)
Ofasen... Aldrig sett en 855a utan det bromsljuset :shock: Ingen som bytt till V70 lucka/inredning, så bromsljuset sitter längst upp istället? Märkligt iaf, men det förklarar ju varför det inte lyser där :lol:

Annars tycker jag det ser jäkligt bra ut med det bromsljuset också. Jag hade så på gamla 945an. Totalt 6st bromsljus(dubbelkopplade bakljus) :P
Italienimport! Därför den inte har bromsljus i bakrutan :)
White skrev:Beror säkert på vilka fjädrar det gäller, men mina Lesjöfors satte sig "bara" max 5mm till den första säsongen efter bytet.
Åhå! G&M detta, så vi får se hur dom sätter sig. :)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:
Turbojeppe skrev: Italienimport! Därför den inte har bromsljus i bakrutan :)

Njae, det tror jag inte... Min är ju också italienare, och den har alla bromsljus :P
Den kanske har bytt bakruta? :) Folk på STK säger att det beror på import från länder som inte tillät bromsljus i bakruta, t.ex italien. o:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
italien tillät inte bromsljus i bakrutan...? Nej det kan väl ändå inte stämma... Det är ju bara att kolla på 7/900-serien, alla italien importer har ju bromsljuset precis som övriga marknader.

Nej, den enda logiska förklaring jag kan komma på är om din bil hade vinge med bromsljus direkt från fabriken. För då kan det vara möjligt att dom aldrig monterade bromsljuset i rutan(enl. monteringsanvisningarna ska det ljuset ändå kopplas ur vid montering av vinge med bromsljus).
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:italien tillät inte bromsljus i bakrutan...? Nej det kan väl ändå inte stämma... Det är ju bara att kolla på 7/900-serien, alla italien importer har ju bromsljuset precis som övriga marknader.

Nej, den enda logiska förklaring jag kan komma på är om din bil hade vinge med bromsljus direkt från fabriken. För då kan det vara möjligt att dom aldrig monterade bromsljuset i rutan(enl. monteringsanvisningarna ska det ljuset ändå kopplas ur vid montering av vinge med bromsljus).
Det lät mer logiskt!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:
Lucif3r skrev:italien tillät inte bromsljus i bakrutan...? Nej det kan väl ändå inte stämma... Det är ju bara att kolla på 7/900-serien, alla italien importer har ju bromsljuset precis som övriga marknader.

Det lät mer logiskt!
Det kanske har trillat ner och ligger innanför inredningen och lyser :roll: :lol:

Det stämmer nog det där att dom aldrig monterade bromsljus i rutan då man har spoiler från fabrik.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Varit på barnkalas i fagerås och då tänkte jag att det var lika bra att åka och tvätta bilen hos föräldrarna. Blev en liten snabb tvättning med enbart schampo, avfettning och fälgrengöring. Den var oerhört fet och äcklig på taket eftersom den har stått under ett träd som droppat något konstigt när det varit så varmt, skönt att få bort allt sånt!

Passade även på att ändra om vingen så en glipa mellan vingen och bakluckan försvann.

Innan tvätt
Bild

Och en bild efter den 2km långa grusvägen som tog mig 10 minuter att köra eftersom jag inte vill ha något damm på bakrutan!
Bild

Sen var jag framme i Arvika och fångat ytterligare några insekter på vägen hem.. Förvånandsvärt blank i lacken för att vara så gammal och ovaxad.
Bild
Senast redigerad av 1 Turbojeppe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja en tvätt var att välbehövlig :D Det brukar vara ett h-vete att få bort det där kletet från träden.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 33

Kan ju vara en modell om batterierna bara blir ti[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.