Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:För övrigt åker jag billigare än varenda VEA köpare det lovar jag. Bilen har redan haft sitt fria fall värdemässigt så det finns inte så många kronor kvar att tappa. Hela bilen är värd mindre än vad en ny V70 VEA tappar på 3 år.
Jag håller med. En ny bil tappar kanske hälften av sitt värde på 3 år. Om den nya bilen kostade 360K blir detta 5K/mån i värdeminskning. Det tror jag räcker som budget för reparationer. Med råge. Lycka till med bilen!
Precis. Dessutom blir jag varm i själen varje gång jag startar bilen. Det kommer jag aldrig bli av en dieselfyra.
På jobbet är det diesel V8 R560, mums!
Att du åker billigare än i princip vilken nybilsköpare som helst är ju självklar, och antagligen billigare än många begbilsköpare också. Stora bensinmotorer är iskalla idag, vilket är bra för oss som uppskattar dom.

Återigen, bra val!
Nybbe_gefle skrev:
Lövet skrev:Precis. Dessutom blir jag varm i själen varje gång jag startar bilen. Det kommer jag aldrig bli av en dieselfyra.
Det är därför man kör dieselsexa!! :lol:

//David
Om du blir lite ljummen inombords när du starar en dieselsexa lär lövet få 40 gradig feber när han starat sin riktiga motor :-)
Det vetefasen alltså...! På större cylindervolymer tycker jag en diesel har en charm klart jämförbar med en bensinare. Låter så skönt metalliskt och rått. Fast man får väl vara lite mer industrifetischist än sportbilskille då förstås... :oops:
Kan ju hålla med om att en Scania V8 med raka rör ger gåshud.

Men att lyssna till en av BMW byggd V8 med lite vassare avgassystem är sann kärlek det också!!

Lövet>>Hur tycket du att regnsensorn funkar? Jag upplever min som lite väl känslig.....

//David
Jag har ju haft en 525d också och tyvärr, även om den motorn är trevlig på många sätt, så är uppstartsljudet inte riktigt i samma liga :wink:

Regnsensorn har jag inte upptäckt några problem med än, men jag vet att jag inte alltid var kompis med den i min 525d. Tyckte ofta att den slog för mycket när det regnade lite och för lite när det regnade mycket. Oavsett vilket läge man ställde reglaget i.
Jag skulle nästan kunna garantera att regnsensorn i samtliga europeiska bilar är exakt samma leverantör och troligen även samma mjukvara. Gillar man den i en bil får man nästan ta och gilla den i en annan bil också... Såna där detaljer bemödar sig ingen OEM med att utveckla själv.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
230fk går snålt

Nej ingen egr. Ja jag har kollat och det är […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]