Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
När jag satte varvräknaren från en LTT i min 940 hade man också flyttat kontakterna typ 1 cm uppåt av någon anledning. Vilket var lite konstigt eftersom såväl kretskort som mätarhus var förberett för vacuummätaren...

Du får ju lägga upp före/efter bilder
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Själv hade jag tagit fram lödkolven och lött dit kontakterna på sina rätta platser :P Tavlorna skruvas ju ändå fast sen så, kontakerna behöver ju inte agera fästanordning.

Nja, det kan allt vara lamellen även om det bara är t ex backen som bråkar. Det är väl det vanligaste att just backen och/eller 1an bråkar när det är lamellen som kärvar.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
frasse4 skrev:När jag satte varvräknaren från en LTT i min 940 hade man också flyttat kontakterna typ 1 cm uppåt av någon anledning. Vilket var lite konstigt eftersom såväl kretskort som mätarhus var förberett för vacuummätaren...

Du får ju lägga upp före/efter bilder Bild
Volvo har inte alltid ljusa idéer. :lol:
Lucif3r skrev:Själv hade jag tagit fram lödkolven och lött dit kontakterna på sina rätta platser :P Tavlorna skruvas ju ändå fast sen så, kontakerna behöver ju inte agera fästanordning.

Nja, det kan allt vara lamellen även om det bara är t ex backen som bråkar. Det är väl det vanligaste att just backen och/eller 1an bråkar när det är lamellen som kärvar.

Jo, men jag har ingen lödkolv. :)

Nu krånglar ju inte backen så mycket så att jag bryr mig, så jag byter inte det nu i alla fall. :)
På gamla tröskan här hemma så blev lamellen sliten och då var de 2an som inte gick att få i. Körde med den så tills resten av tröskan var skrot... :roll:
I med 1an, full gas och peta i 3an! :lol:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Ska ut och skruva isär det igen, så att ni får bilder. :wink:

Det är nämligen så att jag har monterat nålen till varvräknaren fel. :oops:
Monterade den så att den vilade mot stopp-pinnen, men när bilen sedan varit igång och stängdes av stod den på 1an... (S)

Hastighet satte jag tillbaka som de gamla satt och den funkar bra. Trodde att jag satte varvräknaren som på den gamla också... :roll:

Bild
Foto0321.jpg
Foto0321.jpg (574.63 KiB) Visad 545 gånger
Sen funderar jag på att sätta vita led bakom tavlorna, för det här ser ju original ut.
För inte var det väl speciella lampor till R-mätarna? ??:-/
Foto0322.jpg
Foto0322.jpg (487.28 KiB) Visad 546 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Vad många varningslampor du har tända på tomgång :lol:

Lite svårt att avgöra när mobilbilder (?) får så konstiga färger så fort inte ljuset är perfekt men det ser onekligen original-grönt ut.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
SBergdahl skrev:Vad många varningslampor du har tända på tomgång :lol:

Lite svårt att avgöra när mobilbilder (?) får så konstiga färger så fort inte ljuset är perfekt men det ser onekligen original-grönt ut.
Hehe... Bara tändningen på. :lol:
Hade jag haft så många lampor tända med bilen på tomgång, så har jag lite felsökning att göra... :wink:
Nu är det bara "service" och motorvarningslampan som lyser. Motorlampan har väl lyst i lite över ett år nu, men eftersom min bil är -99 så går den igenom besiktningen ändå. :D
Ska dock ta hjälp av någon som kan kolla upp varför den lyser... :roll:

Japp, mobil-bilder bägge två. :D Som du säger så är det extremt grönt ändå...
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Problemet löst! :D

Visade sig att jag tryckt dit nålen för hårt, den orkade inte hela vägen ner. Nu rör den sig mycket snabbare! :-)-)
Foto0325.jpg
Foto0325.jpg (478.76 KiB) Visad 598 gånger
Inga bilder på baksidan av själva mätarna eftersom jag är så tankspridd... (S)

Här kommer dock 2 bilder på hur kontakt-lägena har ändrats på själva huset.

Min 99
Foto0323.jpg
Foto0323.jpg (699.62 KiB) Visad 598 gånger
Det äldre huset jag köpte
Foto0324.jpg
Foto0324.jpg (730.84 KiB) Visad 596 gånger
Det syns som sagt lite skillnad där. :roll:

Nä, nu ska jag gå och äta lite innan kvällens avsnitt av Gold Rush börjar. :wink:
Då var gasdämparna till bakluckan bytta! :-)-)

Gick väldigt lätt efter att ha läst i min Haynes-bok. Tog dock inte bort den övre klädsel-panelen med taklampan, utan det räckte gott och väl med sidoklädseln. :)

Tog sen och skruva loss de 2 skruvarna som håller fast gasdämparen i framkant. Glömde bort mig lite på den första... :roll: Lossade en skruv utan problem, men när jag lossade den andra fick jag luckan i knäet. (S)
Jag som hade förberett med ett lagom långt skaft... Tänkte ju bara lossa så mycket som möjligt först. :wink:

Nu slipper jag i alla fall få den i huvudet nåt mer. Den öppnar inte så snabbt heller, men den gör det för egen maskin. :) Har hört att biltema-dämparna är livsfarliga. Luckan kommer tydligen med en jävla fart om man har såna. :lol:

Skönt att ha det monterat i alla fall.
Inga bilder, då det är så dåligt ljus i mitt garage...
Det är det som är charmen med Biltema. Istället för att få luckan i huvudet så är det bättre att få den i ansiktet när man öppnar den :lol: :wink: Typiskt Bilteman :lol:
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]

Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]