Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dieselsmurfe skrev:Du kan ju alltid blanda Svarta stolar med grön bräda?
Hmm ja kanske de, men vet inte om de blir snyggt. har ju några svarta skinnstolar men i dåligt skick, så kan ju prova dit dom då jag satt tillbaka inredningen
Elving skrev:Läste igenom tråden nyss. Mycket bra jobbat! Kul att det fortfarande finns folk som vill rädda de gamla 760:ina. Folk tittar ju mer eller mindre bara på PRV 6-an, plockar det som är i bra skick och skrotar :( Och den gröna inredningen är ju bara för ball 8) Lycka till i fortsättningen :) Kommer fortsätta att följas!

Mvh/Elving.
Tackar! joo precis, dom flesta 760is blir ju tyvärr sönderkörda som min TD där sparklådan har blivit så skadad så även bakdörren är krokig. Tackar tackar! kul att du gillar tråden :)
poseidon skrev:kämpa på!
Joodå!

Pytteliten update idag!

Har slipat och svetsat idag, men rondellen började jävlas så de gick inte att låsa fast den för att ta lös skivorna. så blev lite mek i den för att hitta problemet

Bild
Rondellmek
Bild
Den till vänster som satt där, som synes är den ganska sliten. men hade en rondell som brunnit som fick donera pinnen. blev inte klockrent men funkar mycket bättre nu!
Bild
Provade även att inhandla en sådan! funkar riktigt bra, fast de vore väl fan om den inte gjorde de för dyr va den. men blir mycket bättre yta med den än med slipskiva
Bild
Grundat de jag svetsat, lagningen blev inte jättebra men de får duga.

Hade tänkt slipa och grunda hela golvet men började spöregna så fick ge upp!

Allt för idag
Lucif3r skrev:Du behöver ett garage, eller iaf en carport :)
Har ett garage men står ett annat projekt där, sen är de för litet för att skruva i.

Liten update idag!

Bild
Slipat ännu mer! vart inte nöjd med lagningen så slipade ner den ännu mer och svetsade lite porer och så!
Bild
Rost i skarven..
Bild
Grundat igen
Bild
Vart lite bättre dock inte klockrent. har även provat riktat!

Allt för den här gången!
SA4AQS skrev:Det är ju bra att ha som övnings objekt när man sedan ska göra något riktigt så kan man göra det.
Joo, dock kanske de är lite synd att ha en så pass ovanlig modell som "övningsobjekt"
Lucif3r skrev:Att du bara orkar lägga ner sån enorm energi på att få golv-lagningen snygg :shock:
Dom flesta svetsar ju bara dit en plåt och bryr sig inte så mycket hur det ser ut då det ändå döljs av underredsmassa/inredningsmattor.

Ser jäkligt bra ut iaf.
Joo jag vet men bara av att veta att jag inte har gjort de snyggt och "fuskat" gör att jag får dåligt samvete och vill göra om de, därför jag är noga på en gång!

Tackar tackar!

Liten update ikväll!

Bild
Börjat slipa hjulhuset
Bild
Lagningen vart inte jättebra
Bild
Slipat bort underredsmassa och ytrost som va där vid skarven
Bild
Lagt grund
Bild
Lagt grund på lagningen, som synes är de borta en plåtbit men ska göra en ny och svetsa dit nån dag

Allt för idag!
av Jiim
Lucif3r skrev:Hur mycket mer rostlagning har du kvar? :lol:
Alldeles för mycket. ett hål bak på passagerarsidan sen hela främre delen på förarsidan!

Aja liten update

först lite spekulationer om ICn på dieseln

Bild
Ryms lite kylare här..
Bild

Bild
De är väl så de ska vara?

Är de fel IC eller? för den kommer från en 945 TDIC

Bild
Snart klart för att lyfta ur D24an

Allt för idag!
Dåligt med kommentarer.

Aja en liten update!

Bild
Bara elen till motorn kvar innan de är dags att lyfta ur drivlinan!
Bild
Lite grejer som ska till 82an
Bild
Letat fram golvmattorna igen för att tvätta upp dom nån dag då de är bra väder ute!
Bild
Fått hem skärmemblem!
Bild
Monterat! nån som vet om de går att bessa en 82 utan blinkers på sidan?
Bild
Slipat ytrosten på golvet så man kan börja kapa och svetsa!

Har även lite mer godsaker påväg! men vad de är får ni se senare!

Allt för idag!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]