Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1103948
XC90: Spännande, vad blir det för fränt? :D

Var inne på Volvo idag och bokade tid för lite mjukvarouppdateringar. Har lite små problem med att tappa internetuppkoppling, tappa telefon och att kartan på gpsen bara kan försvinna. Så antar att det är ICM som måste uppdateras. Min bil har ju inte varit uppdaterad sedan fabrik så det ligger 15 (!) st väntade uppdateringar. :shock:
#1104125
Min uppdaterades i augusti förra året och har inte märkt något alls. Så det kan säkert vara dags för din bil! :D Min ska dock in på årsservice i veckan!

Det blir något snabbare, fyrhjulsdrivet och mer skönsjungande :wink: vol:-)
#1105145
Lackade baktorkaren i blank svart. Säkert en vanesak men vetinte om jag gillar det, haha. :roll: Gick även över hela bilen igår med polermaskinen. Fick bort mycket smårepor som har blivit när bilen stod i utsällningshallen i 9 månader, folk måste ju kolla med fingrarna. :lol: Men som vanligt när man håller på med sin egna bil står det som spön i backen när man är klar...

Bild
#1105165
benny10 skrev:Snyggt. Vill oxå lacka min bakre torkararm. Har svårt för "mattgrå" plast! Lämna du in eller gjorde du det själv?
Samma här, framförallt när allt annat på bilen är blanksvart. Jag gjorde det själv med sprayburk och resultatet blev ju där efter... Är väl kanske inte därför jag inte är helt nöjd. Funderar på att köpa en ny och lämna in så man verkligen får den pianosvart.
Användarvisningsbild
av benny10
#1105316
jimlindeborg skrev:Jag gjorde det själv med sprayburk och resultatet blev ju där efter... Är väl kanske inte därför jag inte är helt nöjd. Funderar på att köpa en ny och lämna in så man verkligen får den pianosvart.
Har också lackat en del med burk på tidigare. Aldrig blivit helt 100 för min del heller. Blir nog att lämna in då. Ska ta med stänkskydden i samma veva när jag får tummen ur.
#1105966
Hörde av mig till Volvo för några veckor sedan och ställde frågan om man kunde få reda på vilket nummer "i ordningen" av dom tillverkade min bil har. I morse fick jag svar att av 343 st tillverkade Carbon Edition så var min nummer 38 att lämna bandet i Gent. Hade inte förväntat mig att det var så pass lågt :D

Nu ska jag hitta någon som kan gravera en skylt som jag kan montera under motorhuven. :-)-)

Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]