Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Nu kommer det bild bomb! :)

Var hos föräldarna i helgen som har verktyg och plats att meka på. Höll mest på med polarens T5a men kunde hålla på en hel del med min bil också.

Bytte fjädrarna fram, de var väldigt mycket kortare och hårdare men dom sitter fram när man hissar upp bilen och håller upp bilen bättre i kurvor. Mycket nöjd! Märkte heller knappt av någon skillnad i hålor/gupp osv.
Bild

Bild

Vinglös t-gul? ;)
Bild

Bild

Nää, nya bromsljuset sattes fast (limmades, det hade spruckit vid gängorna :( )
Bild

Kopplade även in dom till bromsljuset så att det fungerar!
Bild

Bytte till LED lampor till skyltbelysningen. ENORM skillnad.
Bild

Bild

Här är även den direkta skillnaden mellan originalfjädrar och sänkfjädrarna. Hoppas de sjunker ner lite till med tiden. :)
Bild

Vet att bilen är skitig och dretig men den ska få sig en hel del renovering inom närmsta veckorna så det kommer att fixas!
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
White skrev:Snyggt med sänkningen! :-)-)

Otur att det var sprucket vid bromsljuset! :(
Var 36cm från hjulcentrum till skärmen innan jag bytte, och 34 efter sänkning. Inte mycket men som sagt så hoppas jag dom sjunker in lite! :)

Jaa, ena sidan var sprucken, andra hade en sönderrostad skruv som jag bröt bort och limmade dit hela lampan istället..
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:Ny undran! Varför har du tagit bort bromsljuset i bakrutan? :) Placeringen på det ljuset på 855 är ju perfekt i kombination med ljuset på vingen :-)-)
Aldrig tänkt på att jag har bromsljus i bakrutan? :o Har inte pillat med det själv så vet inte varför det isåfall ska vara bortkopplat o:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Turbojeppe skrev:KAN vara för att jag faktiskt inte har något bromsljus i bakluckan! ;)
Ofasen... Aldrig sett en 855a utan det bromsljuset :shock: Ingen som bytt till V70 lucka/inredning, så bromsljuset sitter längst upp istället? Märkligt iaf, men det förklarar ju varför det inte lyser där :lol:

Annars tycker jag det ser jäkligt bra ut med det bromsljuset också. Jag hade så på gamla 945an. Totalt 6st bromsljus(dubbelkopplade bakljus) :P
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 33

Kan ju vara en modell om batterierna bara blir ti[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.