Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:Nu är bilen "hel" igen!
Var så simpelt som att katten var för kall vid bes. Åkte ut och rastade bilen lite på lunchen idag och for om en bes station nära jobbet. Bilen gick igenom utan problem. Co2500 0,0 (0,2), Co 0,0 (0,3) HC 56 (100) samt lambda på 1,00 (0,97-1,04).

Ringde faktiskt Opus och blev vidareskickad till den station som underkände bilen. Efter en liten diskussion och huvudbry för stationschefen så fick jag ett tillgodo på ombesiktningskostnaden att ha till nästa år.
Att den var så känslig då :o men du HC är att lite hög än :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vad är det för kissekatter ni har som inte tål att svalna??? Min bil stod minst 5-10 minuter innan det vart min tur. Ändå så var avgasvärdena perfekta :-@
av Tette
Lucif3r skrev:Sa ju det :roll: :lol:
Jag är inte så hemma på bilar, särskilt inte när de inte är original längre :oops: Lär mig något nytt varje dag. Hade jag kunnat välja om min gymnasieutbildning hade det nog blivit bilmek i dagsläget, fast kock är inte så dumt det heller 8)
DayDreamer skrev:Vad är det för kissekatter ni har som inte tål att svalna??? Min bil stod minst 5-10 minuter innan det vart min tur. Ändå så var avgasvärdena perfekta :-@
Tja, det är väl jag som tyckte jag kört bilen tillräckligt för att missen skulle vara varm inför bes. Har väl kärringkört (jag är ju 30+ kärring :lol: ) hela vintern så den behövdes väl brännas ur ordentligt...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja man får gasa ur dom ibland jag brukar gasa ur min rätt ofta när jag åker iväg upp till runt 4000rpm på växel två och ungefär runt 3000rpm på tredje växeln men det beror ju också på vad det är för hastighetsbegränsning på vägen. Nu var det ju inte en original kisse du hade, mycket möjligt att icke original är mindre effektiva/behöver mer värme innan dom "tänder"
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Vad är det för kissekatter ni har som inte tål att svalna??? Min bil stod minst 5-10 minuter innan det vart min tur. Ändå så var avgasvärdena perfekta :-@

Sportkissar tänder i regel betydligt senare än orginalkissar. Det är inte alls ovanligt att man får problem hos bes. pga. att ens sportkisse inte är tillräckligt varm.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:

Sportkissar tänder i regel betydligt senare än orginalkissar. Det är inte alls ovanligt att man får problem hos bes. pga. att ens sportkisse inte är tillräckligt varm.
Kör ni med sportkissar? Jag fick för mig att det var original ni körde med :)
Men ja som du säger så är sportkissar lite bråkiga på bes.
av Tette
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:

Kör ni med sportkissar? Jag fick för mig att det var original ni körde med :)
Men ja som du säger så är sportkissar lite bråkiga på bes.
Jag ska ju va så märkvärdig så jag kör ju med en 100 cells racekisse (måste vara en riktigt snabb kissekatt det :mrgreen: ) och lite enfaldig som man nu tydligen är så hade jag inte riktigt fått kläm på hur mycket värme som behövs :oops:
Men som sagt, man lär sig något nytt varje dag..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev: Jag ska ju va så märkvärdig så jag kör ju med en 100 cells racekisse (måste vara en riktigt snabb kissekatt det :mrgreen: ) och lite enfaldig som man nu tydligen är så hade jag inte riktigt fått kläm på hur mycket värme som behövs :oops:
Men som sagt, man lär sig något nytt varje dag..
Ja akta dig så att inte kissen springer iväg :mrgreen: Ja har du som sagt en sport katt så behöver den vara väldigt varm innan den "tänder"
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Kör ni med sportkissar? Jag fick för mig att det var original ni körde med :)

Jag har orginal, men tette har sport :wink:
Aha ok :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 47
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?