Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Gött iaf att vevhusventilationen är fixad :D

Vet inte om jag har skrivit det men kolla så att evap-ventilen är tät, dvs du ska inte kunna blåsa igenom den.
DayDreamer skrev:Gött iaf att vevhusventilationen är fixad :D

Vet inte om jag har skrivit det men kolla så att evap-ventilen är tät, dvs du ska inte kunna blåsa igenom den.
TACK! Ska kolla upp det vid tillfälle *nytt hopp*
Verkar som min bil drar kring litern på korta distanser, stadskörning och närmare 2 liter på längre distanser då motorn hinner bli varm. Det är ju då motorn blivit varm tomgången blir högre. Har inte kikat på evap-ventilen än, det gör jag på måndag.. (fullt upp med sonen)..
Ikväll ska det fixas! :lol:
Har ju bytt alla oringar och hattar på spridarna utom de blå större som sitter överst. De rör på sig efter några mils körning och börjar läcka bränsle. Har köpt nya idag och ska byta. Tror detta är orsaken till tomgångsproblemet och den höga bränsleförbrukningen.

Ska hämta min 850GL ikväll. Tänker prova köra den från sin plats, om det går. Den står på vinterdäck så får hoppas farbror blå har viktigare saker för sig. Går allt vägen rengör jag vevhusventilationen och byter bränslefilter imorgon.

Har inhandlat lackförsegling, polermedel och vax. Och lite svart lackfärg för alu-listerna. Tänkte göra en snabb förbättring på bilen när den väl går och sedan försöka kränga den på blocket. Blir lite övning tills jag ska fixa upp lacken på t5an, men då ska jag vara mer noggrann 8)
Om det är dom där stora blåa ringarna som jag tänker på så är dom enbart bara till för att täta så att inte smuts hamnar i mellan spridarna och insuget iaf vad jag har fått höra :roll: dessa blåa ringar finns bara på 850, på X70 är det inga av någon anledning.
Alltså jag håller på att bli galen på biljäveln!
Bytte då dessa blå tätningar runt spridarna, och nu är jag tillbaka där jag började! Bilen har förändrats, den "tänder om" och byter tomgång med ojämna mellanrumm, allt från 3-10 sekunders intervaller. Vad fan ??:-/ nyss var det bara då bilen var varm den ändrade tomgången
Har spridarna fast i toppen, för ner de i hålen och låter trycket från bultarna styra dem till rätt djup. Ska jag trycka ner dom lite extra i efterhand eller vad kan gå fel`?
DayDreamer skrev:Om det är dom där stora blåa ringarna som jag tänker på så är dom enbart bara till för att täta så att inte smuts hamnar i mellan spridarna och insuget iaf vad jag har fått höra :roll: dessa blåa ringar finns bara på 850, på X70 är det inga av någon anledning.
Jaha :P
Lucif3r skrev:Ja, det är ju alltid bra att ha något att "öva" på innan man ger sig på sin ögonsten :)
Exakt :wink:
Senast redigerad av 2 RääserCalle, redigerad totalt 0 gång.
Antar att det är nr7 du syftar på med dom blåa ringarna?
Bild

Nu kommer jag inte ihåg vad du har bytt och inte bytt på bilen men har du kikat över tändsidan? Tändstift, tändkablar, fördelare och rotorn, tändspolen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]