Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Varit iväg och hämtat bilen idag, verkligen rätt dag,, storm :evil:
men de gick ju de med! men tyvärr inga bilder i solen,,
på väg in
Bild

nu lite grönporr
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

för att undvika färgskillnader lackades bilen med dörrarna på men har fått in färg bra i alla vråer
Bild

rensat dörrarna på låsmekanismer och de som fanns kvar, om de blir bättre väder så ska ja plocka ur de ur -82 imorgon som står ute just nu,
Bild

monterade på de som va nått av de första ja skruvade av, tänkte se om de går få nån sån ''fejkskylt'' sida att tillverka nya skyltar i gamla utseendet då den fram e riktigt dåligt skick
Bild

Bild

Själva lackeringen är superbra utförd, och ligger riktigt mycke klarlack på så de finns lite att arbeta i sen om man vill!
finns några små ojämnheter men de e ju pågrund av mig, inget allvarligt, finns lite dammnoppor som nästan är oundvikligt som ska våtslipas bort senare!
man har i lite mer en halvår längtat efter denna dagen att få börja montera, men nu vet man inte var man ska börja istället.. hehe :D
Som sagt pillat lite idag, men blev inte så mycket gjort som ja trodde då de tar tid när man ska rengöra allt samt va försiktig, men lugnt nu e första repan gjort så nu e de avklarat, dock ett jätte litet märke precis under handtaget då ja försökte få packningen till handtaget rätt med radio mejsel, satt och tänkte att den känns väldigt tålig färgen sen slant jag :x

stod och dreglade lite imorse innan ja började
Bild

monterade i en ruta och stötta i ena bakdörren, satte även dit alla tätningslister till dörrarna direkt för undvika lackskav
Bild

lite handtagskrom
Bild

handtag check
Bild

låskista på plats
Bild

även en dörrlist, fick den inte fästa först insåg sen att ett clipps satt kvar i dörren i de bakre hålet, och de e bara en liten gropp i de hålet så fick försöka dela de flertalet gånger med kniv och fiska med näbbtång
Bild

monterade även i dörrinnehållet för gamla dörrsidor, dom gamla centrallås motorerna passade inte i dem nyare dörrarna men kontakten byttes smidigt ut
Bild

krympkabelskor med silikon
Bild

antenner på plats
Bild

försökte även trycka dit drop listen men kom bara hit nu e de tvärstopp, förstod varför droplisten gjordes om på nyare årsmodeller, ligger även väldigt många lager färg på vecket till dropplisten e nog de som tjurar,, nån som har tips? om man ska ta hjälp av någon imorgon som håller i listen sen testa knacka mer (gummiklubba)
Bild

Chassi bricka samt motor informations lapp monterat
Bild

Tänkte montera emblemen imorgon någon som vet exakt hur som ska sitta, eller sitter 760 emblemet på samma ställe som på v6an sen intercooler lite under mitt imellan 760 och turbo?
fortsättning imorgon
StefanN skrev:Snyggt, nu börjar det roliga.
Lucif3r skrev:Ser bra ut, nu börjar det nervösa - att vara skiträdd för att råka repa den :roll:
ja nu e de värsta avklarat bara roliga kvar, och ja man får vara försiktig, gjorde dock ett litet märke under ena handtaget, syns knappt men får ta penslen och dutta i lite
Häftigt projekt! ser fram emot att följa det samt se slutresultatet :-)-)
Började med montera lite emblem idag, mätte som en Galning på -82 för få dom rätt, men turbo emblemen tar lite mer plats så hoppas stripsen får plats sen!
Bild

Bild

Monterade även på lite mer krom och en backspegel
Bild

Bild

handtag på förarsidan
Bild

Kan nu även låsa bilen på både förarsidan och passagerarsidan med nyckel så ingen stjäl den för mig :mrgreen:
hoppas centrallåset funkar sen när strömmen kommer på! valde köra med dom nyare motorerna, har 4 olika modeller liggandes nu, -82 har en modell, 2 av dörrarna har en modell och en bakdörr som ja bytte har en modell och förardörren som från samma bil som andra 2 har en modell som lixom sitter mitt på låspinnen,
Bild

fått i allt innehåll i högerdörrarna med, avaktar med att sätta i rutorna
Bild

skickade även ett mejl till GCP om stripes, fick alla artickellnummer av Tilly på forumet [thum] stort tack, men fick inte fram något på artikellnummren till höger dörrarna så skrev till dom se om dom hittar nått,
någon som har nån form av tips hur man ska försöka få dit dom rätt? man borde väl kunna köra med såpa som man gör med större dekaler?

artikellnummrerna på svarta stripes till tidiga 760 (nyare bilar har inte på luckan)
Tilly skrev:Då har vi lite siffror på detta:

1321 696 Dekortejp svart, Framskärm vänster
1321 697 Dekortejp svart, Framskärm höger

1321 708 Dekortejp svart, Dörrar vänster
1321 716 Dekortejp svart, Dörrar höger
Det verkar som tejpen till dörrarna såldes i ett paket, det går inte att få fram nummer till var och en.

1321 706 Dekortejp svart, Bakskärm vänster
1321 707 Dekortejp svart, Bakskärm höger

1321 715 Dekortejp svart, Baklucka
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]