- lör 10 maj 2014, 15:40
Nåväl. Provade att byta ut interiörbelysningen fram mot en av mina nyhemkomna mindre, platta LED som inte passade så bra som positionsljus.

Fick också tummen ur att byta ut mina LED i parkeringsljusen då dessa är lite grönaktiga samt antingen blivit sämre i styrka eller så är det jag som ställer högre krav. Blev samma som sitter i interiörbelysningen. Har dock beställt ett par andra likt de som satt i innan (ligger ovanpå strålkastaren i bild) men med tre extra dioder och av "kretskort"-typen. Skönt att man ser till att ha något att göra. :)

grillchips skrev:Jag köpte hem ett par sådana platta LED och satte i taket i fram eftersom mina "vanliga" LED syntes genom plasten även när de var släckta eftersom de var så långa och snuddade just plasten. Nu syns de inte alls men ger nästan ett bättre sken! :)
Fokuserad skrev:Nice! Då ska jag nog byta ut dem jag har i taket då jag har samma problem att det syns igenom plasten. Bättre sken behöver jag dock inte för det bländar redan som det är. Nästan så man drar sig lite för att öppna dörren i bäckmörker, hehe.Visade sig att dessa var ordentligt mycket blåare. Typ 8000K och mina nuvarande ligger runt 5000K, så det blev lite galet. Dessa får åka ner i sortimentlådan igen.

Fick också tummen ur att byta ut mina LED i parkeringsljusen då dessa är lite grönaktiga samt antingen blivit sämre i styrka eller så är det jag som ställer högre krav. Blev samma som sitter i interiörbelysningen. Har dock beställt ett par andra likt de som satt i innan (ligger ovanpå strålkastaren i bild) men med tre extra dioder och av "kretskort"-typen. Skönt att man ser till att ha något att göra. :)