Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nåväl. Provade att byta ut interiörbelysningen fram mot en av mina nyhemkomna mindre, platta LED som inte passade så bra som positionsljus.
grillchips skrev:Jag köpte hem ett par sådana platta LED och satte i taket i fram eftersom mina "vanliga" LED syntes genom plasten även när de var släckta eftersom de var så långa och snuddade just plasten. Nu syns de inte alls men ger nästan ett bättre sken! :)
Fokuserad skrev:Nice! Då ska jag nog byta ut dem jag har i taket då jag har samma problem att det syns igenom plasten. Bättre sken behöver jag dock inte för det bländar redan som det är. Nästan så man drar sig lite för att öppna dörren i bäckmörker, hehe.
Visade sig att dessa var ordentligt mycket blåare. Typ 8000K och mina nuvarande ligger runt 5000K, så det blev lite galet. Dessa får åka ner i sortimentlådan igen.

Bild

Fick också tummen ur att byta ut mina LED i parkeringsljusen då dessa är lite grönaktiga samt antingen blivit sämre i styrka eller så är det jag som ställer högre krav. Blev samma som sitter i interiörbelysningen. Har dock beställt ett par andra likt de som satt i innan (ligger ovanpå strålkastaren i bild) men med tre extra dioder och av "kretskort"-typen. Skönt att man ser till att ha något att göra. :)

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Känn efter. Men vad jag kan läsa har du vare sig Sportratt/R-designratt eller R-designpedaler ännu. Så jag skulle nog, i väntan på det nog satsa på den hela knoppen och försöka "renovera" R-desingknoppen. :P (Detta skriver jag för att inte ALLA på forumet skall ha bättre utrustad V50 än jag) :lol:
Fyfan va jag letat mig gråhårig efter en r-knopp, de dyker upp ibland men då är de såklart 6-växlade.... :D
Jag säger som Sven, avvakta och försöka renovera den. Går det att byta "metallstycket" eller är det liksom, en hel del ihop med hela spaken?
Användarvisningsbild
av P210
de dyker upp ibland men då är de såklart 6-växlade....
- Det är inte slut där! det finns även två varianter av den 6-växlade :( - jag budade på en ebay auktion som visade sig ha sexan upp till vänster som på bilden ovan, min M66 ska ha backen ned till vänster - inte kul att få hem den innan man sett det...

@Fokuserad - skaffa en till originalknopp (borde gå hitta billigare) och försök pilla isär den så kanske du kan förstå hur plattan med växelmönstet är fastsatt och om det skulle gå flytta över den från R-designknoppen när man vet hur den är fastsatt och om det är möjligt..
Användarvisningsbild
av P210
Ett tips för aktiva knoppletare, och även andra delar, jag googlar volvo + artnr, tex "volvo 30759049" detta visar sig ge träffar på både ebay, bildelsbasen samt andra träffar som ger nya kanaler att rota i, många ställen anger artikelnr ihop med varan, Google verkar siffa upp nya sidor rätt kvickt, det var så jag till slut hittade min kopp och även diverse annat svårfunnet.

Alla varianter på aluknoppen;
Art. nr. Beskrivning
30759049 M56, MTX75 (5-växl.), 2.4, 2.4i, 1.6D, 2.0D, 1.8, 1.6, 1.8F
30759050 M66 (6-växl.), T5, D5
30759051 MMT6, B6 (6-växl.), 2.0D
30759052 AT, Automatlåda
Det där har jag fasen inte haft en tanke på att göra, smart! Tack! :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag undrar om inte:30759051 MMT6, B6 (6-växl.), är till D2 också. Åtminstone har jag backen till vänster som Fokuserad har.
Haha! Tack för input! Just nu sitter R-knoppen på men det känns alltid bäst med nya prylar så det blir nog byte. R-Designpedaler är på gång och ratten står på listan, så man kanske inte ska ta ut "segern" i förskott heller. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Jag har exakt samma fel. Tror felet sitter i m&aum[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]