Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:I vissa vinklar ser fälgarna så jädra fjuttiga ut. :lol:
Bild

Än mer tydligt att dimljusramarna behöver dippas. Solblekt svart = :x
Bild
Det har hänt lite sen jag var här sist. :) har du fått på avgaset med dubbla utblås? Ska erkänna att jag inte orkar backa tillbaka genom hela tråden, så ursäkta om det redan finna bilder/info om det. :)
Haha ja, det har hänt en del! Jag är dålig på att uppdatera min tråd bara och ännu sämre på att ta bilder.
Avgaset är monterat och klart sedan i påskas, dimljusramarna är svartdippade, 12v i bagaget installerat.. Mest småsaker som slängs på nu men de lite större sakerna jag vill åt är r-design instrumentpanel, nya alu-delar interiört för de nuvarande är så slitna. Småsaker som instegsbelysning i baksätet och annan moodlight ska installeras när jag får hem de nya kontakterna (borde komma vilken dag som helst).

Annars har det bara varit roliga utgifter som 12k-service och på måndag ac-service. Nu vill jag byta bil. :D
grillchips skrev:Haha ja, det har hänt en del! Jag är dålig på att uppdatera min tråd bara och ännu sämre på att ta bilder.
Avgaset är monterat och klart sedan i påskas, dimljusramarna är svartdippade, 12v i bagaget installerat.. Mest småsaker som slängs på nu men de lite större sakerna jag vill åt är r-design instrumentpanel, nya alu-delar interiört för de nuvarande är så slitna. Småsaker som instegsbelysning i baksätet och annan moodlight ska installeras när jag får hem de nya kontakterna (borde komma vilken dag som helst).

Annars har det bara varit roliga utgifter som 12k-service och på måndag ac-service. Nu vill jag byta bil. :D
Okej, jag förstår dig, det finns inte tid till allt. :D Men bild på avgaset finns alltså inte? :) Byta bil, efter allt slit :D Hur är det rent värdemässigt på en sån här bil, jag menar, det är ju mycket pengar och tid som lagts ner på detta, men hur mycket får man tillbaka när man säljer? Jag köpte ju t.ex en "ombyggd" v50. Var ju en 05:a, men såg ut som en 08:a, jag vet att jag betalade ett överpris för bilen i sig, men jag tyckte det var värt det för den updaten. Lite off topic, men intressant om nån har lite input kring detta, kanske borde tas i en annan tråd dock. :)
Bild finns på garaget.org, men jag kan uppdatera lite här i eftermiddag efter jobbet. :)
Värdemässigt är det nog inget att jubla över. 1.8F var vad jag kan minnas en av de mest sålda modellerna varpå det nu finns miljarder objekt på begagnatmarknaden.
Jag räknade för ett tag sen lite snabbt på allt jag gjort (inkl fälgar som då ökar summan rejält), hittade inte alla kvitton men grovt räknat är det 35.000kr iallafall som är nerlagt. Jag är högst medveten om att det är pengar jag aldrig får igen men det kan jag leva med. Förhoppningen är väl snarare att kärran kanske kan bringa några kronor extra samt blir lite mer lättsåld iochmed att den sticker ut lite. Det kan samtidigt gå helt åt motsatt håll förstås men man får väl gambla lite här i livet! ;)
grillchips skrev:Bild finns på garaget.org, men jag kan uppdatera lite här i eftermiddag efter jobbet. :)
Värdemässigt är det nog inget att jubla över. 1.8F var vad jag kan minnas en av de mest sålda modellerna varpå det nu finns miljarder objekt på begagnatmarknaden.
Jag räknade för ett tag sen lite snabbt på allt jag gjort (inkl fälgar som då ökar summan rejält), hittade inte alla kvitton men grovt räknat är det 35.000kr iallafall som är nerlagt. Jag är högst medveten om att det är pengar jag aldrig får igen men det kan jag leva med. Förhoppningen är väl snarare att kärran kanske kan bringa några kronor extra samt blir lite mer lättsåld iochmed att den sticker ut lite. Det kan samtidigt gå helt åt motsatt håll förstås men man får väl gambla lite här i livet! ;)
Jag lyckades gräva fram din projektråd på garaget och såg bild med utblåsen - SNYGGT. Minns att det var det som stod närmast på listan då jag blev inaktiv här på forumet. ;)

Jo, det blir endel pengar och absolut kan det gå åt båda håll när den skall säljas. Som sagt, personligen betalar jag extra för en speciell bil. :)
jimlindeborg skrev:Men så är det väl nästan alltid när man lägger ner tid och pengar på bilen. Man får ju aldrig igen dom, det gör man ju "bara" för sig egen skull :P
Ja, men så borde det inte vara. ;) Renoverar man huset så stiger det ju i alla fall i värde, så borde det vara med bilar också. Men men, nog om det kanske :D
Sådär, domedagen. Kondensorn läcker, precis som på många andra V50.
6000:- vill Vianor ha. Det vill jag inte ge dom. Så nu börjar den långa sökningen om hur man byter kondensor, vad man behöver, vad man ska tänka på, vart man ska köpa osv osv. Försäkringsbolaget lär aldrig ta det med tanke på åldern på bilen samt drygt 12k mil, men jag ska nog ändå ta en titt med Trygg Hansa.

Ibland är det extra kul att ha bil, TJOHO!
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]