Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

:shock: Vad tusan har du ingen vvt på din bil :shock: hade för mig att alla sugmotorer från 99 har vvt på insugskammen.

Hm det ser oljigt ut väldigt högt upp, har du otur kan det vara packboxen som har gått och den är inte rolig att byta på den sidan eller ja det är iaf en hel del lossande om jag har förstått det rätt. Men annars så kan oljan komma som sagt från oljespill när man fyllt på olja eller så är det packningen vid oljelocket som gett upp.
DayDreamer skrev::shock: Vad tusan har du ingen vvt på din bil :shock: hade för mig att alla sugmotorer från 99 har vvt på insugskammen.

Hm det ser oljigt ut väldigt högt upp, har du otur kan det vara packboxen som har gått och den är inte rolig att byta på den sidan eller ja det är iaf en hel del lossande om jag har förstått det rätt. Men annars så kan oljan komma som sagt från oljespill när man fyllt på olja eller så är det packningen vid oljelocket som gett upp.
Verkar inte så...
AutoExperten kanske tog bort den när han bytte kamremmen 2013 och sket i att sätta tillbaka den. :lol:
Fast då hade nog inte bilen gått så bra...

Kan ju vara så att min tillhör de tidiga 99 och din de senare eller nåt? :???:

Packningen till oljelocket kostar 19kr på vparts, så man kan ju hoppas att det är det. Lär ju inte vara mycket dyrare på liljas.

Det är få saker som är lätta att byta. Tycker att på både bilen och traktorerna där hemma får man lossa en massa grejer innan man kan lossa det som är trasigt... :roll:
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev::shock: Vad tusan har du ingen vvt på din bil :shock: hade för mig att alla sugmotorer från 99 har vvt på insugskammen.

Verkar inte så...
AutoExperten kanske tog bort den när han bytte kamremmen 2013 och sket i att sätta tillbaka den. :lol:
Fast då hade nog inte bilen gått så bra...

Kan ju vara så att min tillhör de tidiga 99 och din de senare eller nåt? :???:

Packningen till oljelocket kostar 19kr på vparts, så man kan ju hoppas att det är det. Lär ju inte vara mycket dyrare på liljas.

Det är få saker som är lätta att byta. Tycker att på både bilen och traktorerna där hemma får man lossa en massa grejer innan man kan lossa det som är trasigt... :roll:
Hehe då skulle du ha en ilsket lysande motorlampa.
Min är en tidig 99a men min har ju turbo möjligt att vvt kom på dom först.

19kr frakten lär ju vara dyrare så det är nog bättre att du hör med liljas vad dom tar.
DayDreamer skrev: Hehe då skulle du ha en ilsket lysande motorlampa.
Min är en tidig 99a men min har ju turbo möjligt att vvt kom på dom först.

19kr frakten lär ju vara dyrare så det är nog bättre att du hör med liljas vad dom tar.
Ilsket lysande motorlampa har jag kört med i ett år. :roll: Började lysa när jag kopplat in extraljuset. Har för mig att det var när jag anslöt batteriet och tände extraljuset.
Visade sig vara två sladdar i knappen som gått emot varandra. (Tror jag...)

Har haft bilen strömlös i timmar, flera gånger efter det. Lampan slutar dock inte lysa för det.

Ska höra med Liljas eller AutoExperten här om den kan släckas.
Bor ju liksom 2 minuter från AutoExperten.

Jodå, det lägsta du får betala i frakt på vparts är 69kr... :lol:
Det är inte delarna som är dyra utan det är själva påsen eller den blåa kartongen som det står volvo på som kostar en förmögenhet :mrgreen:
Jaha, i fredags monterade jag äntligen termostaten. Efter att försökt själv hemma i garaget med min gamla borrmaskin och lite lätt slitet borr, tog jag med mig termostaten hem till gården.

Där tog jag fram den stora borrmaskinen och ett nytt borr. Borra sedan bort huvudet på typ 5 sekunder... :lol:
Blev visst lite borrat i locket till termostathuset också, men det ska nog inte göra något.

Nu står temp-mätaren på kvart över tre och jag har fått en förbannat bra värme i bilen! 8)
Den gamla termostaten var packningen rätt så sliten på och den saknade även den där "pinnen" som sitter i den.
Skönt att ha fått dit den nu!

Ja, så har jag ju vart och hämtat denna och monterat.
c-högt.jpg
c-högt.jpg (997.53 KiB) Visad 442 gånger
c-högt 2.jpg
c-högt 2.jpg (1.22 MiB) Visad 442 gånger
Skillnad på ljud?
Knappt märkbart, men ändå bättre. :wink:

Nu är väl besiktningen närmaste kostnaden. Har ju till den 28:e på mig. :lol:
Tror ni besiktningen säger något om inte sparkskyddet sitter över pedalerna. Hålet till skruven finns inte kvar... :roll:
Ok gött med redig Volvo värme igen :-)-)

Så den högtalaren funka? Otroligt men säkert bara jag som har haft otur, den första hade solen tagit så den var spräckt och den andra hade bränt istället :lol: Just nu sitter det en mindre passande dörr högtalare från en 850 på centerhögtalarens plats tills vidare :)

Tror inte att besiktningen säger något om sparkskyddet, säger dom något så kan du ju svara, det ska vara så på den modellen :-)-)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 55

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]