Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja, här sker det inte så jättemycket höll jag på att säga, men allt är relativt förstås.
Idag skedde detta, en snabbtvätt i Vällingby.
Före:
Bild

Efter:
Bild
Bild
Bild

(Ja, jag slarvade lite ser jag]

21 mars åker äntligen avgassystemet på, dags för dubbla pipor!
Jag har beställt nya sidospeglar med markbelysning och elinfällning, återstår att se ifall några av funktionerna går att få igång då det är otroligt sparsamt med information på nätet om att eftermontera detta.
Något som även är på gång från Jönköping Bildemo är en ny strömställare till fönsterhissarna och speglarna, med funktionen att hålla inne L+R så fälls speglarna in.
Kanske inte helt nödvändig men jag vill reda ut alla frågetecken kring detta nu när jag väl fick chansen till ett par speglar för en bråkdel av vad skroten tar.

Kring den 21a där så inhandlar jag nog även en polermaskin, i år ska lacken återställas så gott det går! Hon är fin i lacken men vid närmare granskning efter en rejäl tvätt så ser man att hon börjar bli till åren och varit med ett tag, så det ska vi råda bot på.

24 mars vankas det besiktning. Lika nervöst som vanligt, bör förstås bli blanka papper men man vet aldrig. Sist fick jag en eloge för färgen och valet av r-design delar, "det är bannemej inte vanligt till den här färgen! snyggt!" - Jag valde enbart pga det att besöka samma station i år också. ;)

Det är väl det som ligger närmast. En actioncam är på g i posten och lite annat lull, inget direkt kopplat till bilen men något kul ihop med bilen ska man nog kunna göra.
Och! Ett par LED-moduler till regbelysningen. Hittade till bra pris (över 50% billigare än Diodhuset m.fl) så jag tänkte att jag ger det ett försök.

Efter allt detta så ska ju sommarpuckarna på och i den vevan ska jag försöka leta reda på ett par textilmattor, fick inte med några när jag köpte bilen och gummimattorna börjar bli rejält slitna och... Man ska väl ha tyg på sommaren. ;)
På återseende!
Med tanke på hur Betty såg ut på dörrarna innan tvätten så kan jag leva med att det är lite lort under trösklarna. ;)
Såg ett par tygmattor på Blocket idag, hade inte speglarna inhandlats nu så hade mattorna varit mina!

2 maj, då är det uppställning! :lol: 8)
Baggageluckehandtaget med de silvriga på som du bytte till, går det att göra på en -07a?

Har en tråkig v50 -07 med basutförande och vill gärna piffa upp den lite, men är inte så händig så vet inte riktigt vad för något som går att göra. Jag har bara bytt ut grillen och volvo texten där bak på nuvarande list så det står V O L V O med mellanrum. Så som jag förstår så fick v50 en facelift -08 och att det finns mycket man kan göra och som passar till 08-framåt men mindre för 04-07.
Jag skulle vilja påstå att bakluckorna är identiska men det vågar jag faktiskt inte svära på. Kolla med Micce1980 här på forumet, jag vill minnas att han har undersökt detta (kanske rent av gjort bytet).

Precis, mellan 04-07 hände inte så mycket, 08 kom faceliften och därefter var det en del mindre kosmetiska förändringar som funkar på alla faceliftade modeller (nya DRL-ljusen, grillen med stort järnmärke osv).
Men som sagt, kolla med Micce1980, han har benkoll på pre facelift!
Gällande mattorna, så har jag en bekant som hade nya Biltema-mattor till sin V50, någon månad senare sålde han kärran och köpte en V70 istället och han behövde lite LED (som jag har i överflöd). Han fick LED, jag fick de snudd på nya mattorna.

Visst visst, Biltema, men de fyller sin funktion. Och eftersom jag kört med gummimattor året om ända sedan jag köpte bilen för 3 år sen så var det lilla ett enormt lyft. Men snubblar jag över r-designmattor så är det förstås inget att diskutera.

Idag bokades tid för 12k-servicen. Drygt 5000:- räknade min PST på Upplands Motor att det skulle landa på, som student tackar jag pengaguden för att Skatteåterbäringen trillar in snart.
I veckan ska jag också försöka boka tid för att få ACn kollad och påfylld, jag tänker däremot inte vända mig till Upplands Motor för detta då deras priser var allt annat än tilltalande. Har fått många tips här på forumet om ställen jag kan vända mig till så det är jag väldigt tacksam för!

Om inget plötsligt dyker upp på schemat så ska jag senare idag felsöka ACn lite på egen hand och eventuellt försöka lösa instegsbelysningen till baksätet. OCH! Börja riva i bakluckan för 12V-uttaget. Nu jävlar ska det på plats.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 50
CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]