Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
Var visst ett tag sen jag uppdaterade här nu. :oops:
Har väl inte hänt så mycket med bilen sen dess, mer än att den rullar på...

Sålt det mesta jag plockat bort från den. Hatar att ha en massa saker liggandes... :roll:

Var ute och tittade hur illa det ser ut med värmepaketet nu ikväll. Det är ju rätt så blött under mattorna där fram. Det såg väl inte så trevligt ut kanske...
Tog fingret och kände efter i anslutningen mellan rör och värmepaket och fick fingret fullt av massa vitt kladd. :???:

Lite bilder jag tog:
v.jpg
v.jpg (1.15 MiB) Visad 583 gånger
v2.jpg
v2.jpg (1.03 MiB) Visad 580 gånger
v3.jpg
v3.jpg (1.04 MiB) Visad 579 gånger
Någon som har köpt värmepaket på Vparts eller liknande? Hur är kvalitén jämfört med original?

Liljas bil ska ha lite över 1200kr för ett nytt värmepaket inkl. montering, men känner jag dom rätt så kan man få betala mer i slutändan... :roll: Dock får man ju garanti där.

Vparts ska ha 865kr för ett nytt paket och då ingår ju nya o-ringar och tätningsband...

Blir nog tvungen till att byta detta omgående skulle jag tro. Har ju köpt lite mer grejer till bilen idag, men det får ni se en annan gång! :wink:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Har beställt hem ett värmepaket från Vparts nu. :)

Har aldrig varit några problem att handla där förut och det brukar vara hög kvalité. Lite dyrare än skruvat, men mycket trevligare personal. Aldrig några problem när något är fel med vparts grejer. :wink:

Kan förhoppningsvis montera detta i helgen hoppas jag!
Jaha, då var värmepaketet bytt. Inga bilder dock... :oops:

Hämtade det på posten vid 15:30 tiden och började byta efter kaffet drygt en timme senare. Var färdig med bytet runt 18:00, så det tog runt 1,5 timmar.
Vet inte om det är snabbt för första gången... :)

Det gamla såg inte så fint ut, så det var verkligen i behov av byte.
Det nya har en metallkant där metallen och plasten möts, för att förhindra slitaget som originalet brukar dras med där. :roll:

Får hoppas att det räcker för att få bort imman från rutorna. Såg inga läckor efter monteringen med motorn igång, men ska titta imorgon igen när den gått en bit... :wink:

Ska nog byta termostat på den också, då motorn inte verkar bli varm. Enligt mätaren i alla fall! Kan ju vara den som är trasig också. :roll:
Gött med nytt värmepaket :D
ja byt termostaten motorn mår inte bra av att gå för kall och dessutom får du en högre bränsleförbrukning med en dålig termostat.
Perra83 skrev:Ja termostaten är garanterat boven om motorn inte går upp i temp.
Jo, jag misstänkte det... :wink:
DayDreamer skrev:Gött med nytt värmepaket :D
ja byt termostaten motorn mår inte bra av att gå för kall och dessutom får du en högre bränsleförbrukning med en dålig termostat.
Ja, det är inte dumt! :)
Jo, jag vet. Har ju vetat om att termostaten har varit dålig länge nu, men har inte orkat byta. Nu drar ju bilen lite mycket bränsle tycker jag... :roll:
Någon som har tips på hur jag ska få mattorna i fotbrunnarna torra?
La dit tidningspapper där när jag var färdig, men det har inte precis sugit upp så bra som jag önskade. Det har ju dock sugit upp lite! :)

Vet inte om det är för att glykolen är så "klibbig" eller vad du vill kalla den, som gör att det är svårt att få bort.
Tog ju ur gummimattorna ur bilen och tänkte att de skulle lufttorka, men det gjorde ingen skillnad. :???:
Nu har jag sköljt av dom och lagt de på tork igen. Kanske blir bättre resultat då! :)

De andra golvmattorna är ju lite svårare att bara plocka ut... :roll:
Möbeltvätt och suga upp vätska med trasor eller liknande har funkat för mig i samma sits. Tar en stund men blir ok. Sista torkningen av fukten som trasor/handdukar inte tar görs förslagsvis med kupévärmare riktad mot på lagom avstånd.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag tog ut mattorna fram på min V70R. La en i taget i morsans badkar med varmvatten och Grumme såpa. Hängde dom på tork ute i solen en förmiddag. Blev som nya, fluffiga och mjuka.
Värmepaketet läckte men det hade inte runnit ut i mattorna men ja tvättade dom ändå.

Det är plastpedalen som man vilar vänsterfoten mot som satt fast ordentligt. Framstolarna lyfte ja nog bara i framkant. Slutsteget och nån luftkanal släpptes nog...
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 55

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]