Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Lucif3r skrev:
garinge skrev:klart man INTE ska ha det, fyfan vad fult :P

Äsch, nu ska vi inte vara sånnadär :wink:
Slipper ju iaf gråta blod när man kör emot dolda kanter eller liknande :P
Klart man ska... det är 2016, inte 1999 ;)

Vem gör något så klantigt? har jag aldrig lyckats med under mina 15,5år med körkort :)
av Schmoyoho
Jag har under tre år med körkort och åtminstone 4-5000 mils körning bara varit in i en kantsten, av alla bilar med min egen med 18"-kromfälgar. Men jag får väl anse mig ha klarat mig lindrigt, blev bara ytliga skador som syns på nära håll. Tacka vet jag däck med fälgskyddslist :)

Lite kluven över detta med vinterhjul. Navkapslar tycker jag funkar helt okej, däremot är ju plåtisar eller billiga tredjepartsfälgar tråkigt alla gånger under året. Finns några 15-16"-fälgar som är snyggare än andra 17-18", inte bara storleken som räknas vilka vissa verkar hänga upp sig på.
av Tette
garinge skrev: klart man INTE ska ha det, fyfan vad fult :P
här blir det Alufälgar, men kommer kännas snopet som vanligt att gå ner från 19" till 16"... och iår blir det lägre än förra året
då jag har nya stänkskydd fram, och med 19" är det en min framdel på skon från marken till botten på skydden, så lär ploga fint i vinter..

tur man idag blev med en till bil, en VW Passat 3.2 V6 4wd, ska bli kul i vinter :D
Haha ja bilen ser riktigt dum ut med 16 tum och när man är först ut på morgonen får man nästan räkna med att ploga vägen :lol:
Grattis till ny bil :D
Lucif3r skrev: Äsch, nu ska vi inte vara sånnadär :wink:
Slipper ju iaf gråta blod när man kör emot dolda kanter eller liknande :P
Jag ska köra slut på dessa 16 tum sen blir det 17tum med org alufälgarna. Fick visserligen 16tum:arna gratis av farsan då han körde sönder sin Fård 20m in i ett kalhygge och behövde inga däck mer..
Schmoyoho skrev:Jag har under tre år med körkort och åtminstone 4-5000 mils körning bara varit in i en kantsten, av alla bilar med min egen med 18"-kromfälgar. Men jag får väl anse mig ha klarat mig lindrigt, blev bara ytliga skador som syns på nära håll. Tacka vet jag däck med fälgskyddslist :)

Lite kluven över detta med vinterhjul. Navkapslar tycker jag funkar helt okej, däremot är ju plåtisar eller billiga tredjepartsfälgar tråkigt alla gånger under året. Finns några 15-16"-fälgar som är snyggare än andra 17-18", inte bara storleken som räknas vilka vissa verkar hänga upp sig på.
Haha under mina 12 år har jag hälsat på trottoarkanter 3 gånger. Två har varit mitt eget fel och den tredje var det farbrorn som hade världens bredaste corolla i somras..
Haha size always matters :lol: Nämen, kör man sänkt bil så blir det nästan plågsamt att åka på 16 tum på vintern iom att bilen blir så fruktansvärt låg. Man grinar ganska illa när man ska över de där halvt oplogade snövallarna på morgonen och hoppas bara att man inte fastnar med underredet halvvägs över :(
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Haha ja bilen ser riktigt dum ut med 16 tum och när man är först ut på morgonen får man nästan räkna med att ploga vägen :lol:
Grattis till ny bil :D
haha, ja.. ser skitfånig ut :P tur jag har lastbilen hemma, så jag slipper leka plog om morgonen, Scanian kan man höja luftfjädringen på och ta sats haha! :P

Tack, det är en himla trevlig bil, sportstolarna i helskinn är skönare än tygstolarna i andra passaten vi har, då får man sjukt ont i ryggen när man åker till affären :P
Bilagor
3.jpg
Såhär fånigt ser det ut, så ser inte framemot att slänga på vinterpuckarna :(
3.jpg (131.36 KiB) Visad 539 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
garinge skrev:Vem gör något så klantigt? har jag aldrig lyckats med under mina 15,5år med körkort :)

Väldigt lätt hänt, och ibland nödvändigt, när parkeringsfickorna är så små och plogbilarna är för lata för att ploga ordentligt, så den blir ännu mindre... Fickorna här är så pass små att det är knappt en volvo kombi går in på sommrarna... lägg sen till snödrivor framför och bakom, inte mycket svängrum direkt... :roll:
Så, man har 3 val, köra in fronten eller baken i snödrivorna, stå hallvägs ute i vägen och bli av med backspegeln, eller ta till en bit av trottaren :roll:

Sen tror jag det är lag på att plogbilsförarna ska vara stupfulla när dom plogar, för dom plogar tamemigfasen alltid för långt ut åt höger, ut över diket som man då tror är väg... Aldrig glidit ner, men varit nära ett par gånger (S)

Jag äääälskar denna byhåla..... (S)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev: Vem gör något så klantigt? har jag aldrig lyckats med under mina 15,5år med körkort :)
Beror nog lite på vart man bor och vem som har trånga gator.. Har varit i en gång i en refug i en parkering med bakdäcket det roligaste var att den kastade ut bakändan rätt bra på bilen :D
av Tette
garinge skrev:I joined your team Tette, Team Yellow foglights :P
Hahaha welcome then! :lol:
robinb3rgsten skrev:Hel rätt alltid nice me gula dimljus
Jamen visst är det :D
av Tette
Hej! Än har jag inte gått i vinterdvala men det är inte långt ifrån. Varit några dagar kring nollan nu och jag gillar det inte :(

Däremot har det hänt lite med bilen.
Förra veckan så byttes bromsbeläggen fram till Greenstuff. De tidigare mekonomen skitbeläggen hade börjat gnissla så fort man petade på bromsen och höll på att driva mig till vansinne. Sen att fälgarna inte blir svart av bromsdamm lika fort är ju alltid trevligt.
Har dock aldrig bytt bromsbelägg själv tidigare så jag for till den lokala volvo-verkstaden där jag har en kontakt som har hjälpt mig med en massa saker när det kommer till bilen. Så jag bad att få vara med och lära mig hur man går tillväga. Så nu vet jag hur man gör :D
greenstuff.jpg
greenstuff.jpg (53.8 KiB) Visad 2784 gånger
Hehe världens fulaste bromsok men ska väl målas i någon tjusig färg nästa säsong 8)

Sen bestämde sig en av mina gula dimljuslampor för att gå och dö efter typ 10 h brinntid..
Såhär kan man ju inte köra runt så blev att beställa nya
ett dim.jpg
ett dim.jpg (80.95 KiB) Visad 2784 gånger
Sorry garinge att jag lämnat team yellow foglights för ett tag :(
två dim.jpg
två dim.jpg (86.38 KiB) Visad 548 gånger
Efter att ha kört upp bilen på den läskiga rampen (ja, jag tycker fortfarande inte om att köra upp på dem, livrädd att halka av ju) svurit över att det runnit smutsigt regnvatten längs med armen så är jag återigen fullvärdig medlem igen, haha :mrgreen:
golvmatta.jpg
golvmatta.jpg (51.53 KiB) Visad 2785 gånger
Sen var det dags att plocka ut tygmattorna och i med gummimattorna, nu är hösten här på riktigt..
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 47
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]