Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jo, jag vet. Tänkte på det jag med. Men det blir för svårt att få dit plexistavar innanför linsen som sitter original på V70. Jag tror dessutom att denna lins kommer att "smälta" ut ljuset lite. Jag letade rätt på en diodslinga som var så tät som möjligt också.

Men vi får se :D
Igår höll jag på med andra strålkastaren.

Kan säga så mkt som att det går inte att ha angeleyes på V70II. Isåfall en variant utanför ramen runt optiklinsen. Men det tycker itne jag är snyggt så jag monterade diodslingan jag inhandlat på ett litet udda ställe.

Bilder kommer inom kort. :twisted:
Jaha, det blev inte riktigt som det var tänkt med angeleyes. Kan säga att det troligtvis inte går att montera någon slinga där bakom ringen för någon av er. Möjligtvis med denna men mkt tveksamt: http://www.crazyride.se/diodslinga-led- ... linga.html

Så jag monterade diodslingan på ett annat ställe. Se bilder nedan.

Här ska jag precis ta bort ringen runt projektorlinsen.
Bild

Här upptäckte jag att det inte alls går att montera diodslinga där imellan på grund av alla hållare i ringen.
Bild
Bild
Bild

Monterade istället slingan såhär.
Bild
Bild

Lackade även ramen på denna sida mattsvart. Kommer bilder på detta när andra lyktan är omgjord också.
Mycket snygg bil, R-design gör verkligen mycket.

Kul att du gör "egna moddar" (Vågar ta i sär strålkastaren) inte många som ger sig på det, har bara en liten fundering som vissa andra använder när de demonterar "plastglaset" de lägger nämligen strålkastaren i ugnen för att göra tätningen mjukare, något du skulle våga dig på eller är det våld som gäller?
Mini_ice skrev:Mycket snygg bil, R-design gör verkligen mycket.

Kul att du gör "egna moddar" (Vågar ta i sär strålkastaren) inte många som ger sig på det, har bara en liten fundering som vissa andra använder när de demonterar "plastglaset" de lägger nämligen strålkastaren i ugnen för att göra tätningen mjukare, något du skulle våga dig på eller är det våld som gäller?
Tack. R-Design är steget vassare ja. :D

Man gör inte tätningen mjukare i mitt fall iaf. Jag hade svart fogmassa som lim i mina strålkastare. Sedan vet jag inte om det skiljer mellan årsmodellerna så att vissa har någon typ av annat lim som mjuknar vid värme. Fogmassan klarar ju en hel del värme innan det händer nått med det. Och vid dom temperaturerna så tror jag inte övriga strålkastaren mår så bra. Inget jag skulle ge mig på iaf. Det är väldigt mkt elektronik i mina strålkastare då dom har nivåreglering, kurvstyrning samt ballast osv. för xenonljuset.

Dock gör man plasten runt där "plastglaset" sitter. Dvs. själva "strålkastarhöljet". Det gör man mjukt.
Det måste du bända isär lite för att få in, en i mitt fall o-ringsmejsel/verktyg t.ex denna: http://www.biltema.se/ProductImages/20/ ... -326_l.jpg. Perfekt för att komma in mellan där fogmassan är och dra längs med kanten för att skära bort fogmassan och på så vis få bort "plastglaset". Jag köpte ett kit med o-ringsmejslar på Swedol för en billig peng. Funkade perfekt för ändamålet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Svavel är väl gratis eller så f&ar[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]