Mini_ice skrev:Mycket snygg bil, R-design gör verkligen mycket.
Kul att du gör "egna moddar" (Vågar ta i sär strålkastaren) inte många som ger sig på det, har bara en liten fundering som vissa andra använder när de demonterar "plastglaset" de lägger nämligen strålkastaren i ugnen för att göra tätningen mjukare, något du skulle våga dig på eller är det våld som gäller?
Tack. R-Design är steget vassare ja. :D
Man gör inte tätningen mjukare i mitt fall iaf. Jag hade svart fogmassa som lim i mina strålkastare. Sedan vet jag inte om det skiljer mellan årsmodellerna så att vissa har någon typ av annat lim som mjuknar vid värme. Fogmassan klarar ju en hel del värme innan det händer nått med det. Och vid dom temperaturerna så tror jag inte övriga strålkastaren mår så bra. Inget jag skulle ge mig på iaf. Det är väldigt mkt elektronik i mina strålkastare då dom har nivåreglering, kurvstyrning samt ballast osv. för xenonljuset.
Dock gör man plasten runt där "plastglaset" sitter. Dvs. själva "strålkastarhöljet". Det gör man mjukt.
Det måste du bända isär lite för att få in, en i mitt fall o-ringsmejsel/verktyg t.ex denna:
http://www.biltema.se/ProductImages/20/ ... -326_l.jpg. Perfekt för att komma in mellan där fogmassan är och dra längs med kanten för att skära bort fogmassan och på så vis få bort "plastglaset". Jag köpte ett kit med o-ringsmejslar på Swedol för en billig peng. Funkade perfekt för ändamålet.