Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
#564701
StefanN skrev:På min tar man bort gummipackningen på insidan sen petar man bara till på en haklåsning inne i huven. När man monterar är det bara sätta i ena änden sen snäpper haken fast, ingen risk att repa nåt.
Ok det lät ju inte så krångligt.. sugen att sätta dit på min också, men vill ej lämna till verkstaden då de redan har sabbat bilen tre ggr med repor och läckande kylsystem och ej ihopsatta elektriska funktioner efter diverse monteringar.. :twisted:
Användarvisningsbild
av Momentum
#564765
kristianmann skrev:Ser fint ut. Hur är det med spolarmunstycken? Är det nya typen med 4 strålar eller är det gamla typen som duschar rutan?

Mvh,
Kristian
Du menar som duschar 1/3 av rutan - fick mina utbytta till "högfartsmunstycken" som Volvo kallar dem
Användarvisningsbild
av StefanN
#566616
Dags för eluttag i bakluckan. Man behöver ett kontaktstycke VO 9452379 162:-
Bild

Ta bort lite paneler för åtkomst av fördragen kabel, borra ett 27mm hål och karva ur lite för en klack på kontakten.
Bild

Koppla ihop och sätt tillbaks panelerna. Tidsåtgång ca 10 min.
Bild
Senast redigerad av 1 StefanN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
#566617
Jag vill bara påpeka att jag inte behövde lossa panelen, den fördragna sladden gick att nå genom luckan till höger och hålet gjordes enkelt med en mattkniv.

Väldigt bekvämt med eluttag bak! Mtp att allt är fördraget och uttaget är så pass billigt tycker jag det borde vara med redan i kinetic istället för att kräva ett tillval alt. hgv pkt.
Användarvisningsbild
av StefanN
#566618
Ja, så här i efterhand så kan det nog ha gått utan att lossa men jag var osäker på var jag skulle borra, det är ju förmärkt på baksidan.
Användarvisningsbild
av Brainy
#566730
Mjo jag hade ju fått höra att det var utmärkt på baksidan så jag kände mig fram till det genom luckan och satte kniven där jag hade handen bakom :)

Ja det där var ju lite dyrt. Det jag funderar på är "Säljer en komplett sats för att eftermontera eluttag i bagagetrymmet på följande bilar med fördragen ledningsmatta."

"V70 XC (01-) / XC70 (-07) / V70 (00-08)"

På dessa bilar var det inte fördraget utan man fick med en kabel i satsen som pluggades i elcentralen som satt i bak på dessa. Ingår den så är iaf inte utropspriset speciellt dyrt. Men ska man tolka det som att det bara är uttaget och muttern så är utgångspriset dyrt och försäljningspriset ännu dyrare.
Kanske en affärsidé? :lol:
Användarvisningsbild
av StefanN
#568366
Bokade tid för Ditec lackbehandling idag, ska in nästa vecka. Ska bli skönt att ha ett ordentligt skydd inför vintern.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 40

Hejsan. Tar tacksamt emot lite råd hä[…]

Trögstyrd v90

Läs ut felkoder. Kolla att den elektriska sty[…]

Köpråd xc60

@bem , Jag glömde svara, det blev en xc60 D4[…]

TS kan ta det på reklamationsrätten &ar[…]