Lucif3r skrev:Katten hade inte hunnit svalna för mycket då? Sportkissar brukar ju vara riktigt svårtända jämnfört med standard. Och det enstaka varvet dom kör runt bes. byggnaden är ju långt ifrån tillräckligt för att värma upp nått.
Heh, nä jag brände ganska bra E4an fram å tebax innan bes och den ska inte hinna kallna på de 10 min bilen fick stå innan det var min tur.
Dessutom, här skulle inte besgubben få för sig att köra bilen någonstans, möjligtvis ut på parkeringen med de andra spanska flaggorna...
DayDreamer skrev:Kolla så att slangarna till magnetventilen sitter rätt jag hade gjort bort mig och satt dom fel och följden på det var hög CO på tomgång och 2500rpm samt hög HC. Bara att jag satte slangarna rätt så sjönk avgasvärdena ner till 0 :D
Har inte rört magnetventilen något sen 2013 då den gamla org gav upp så då har jag tyvärr ingen billig lösning kvar..
Funderar litegrann ifall det kan vara så att lambdan ändå inte reglerar tillräckligt, trots att ingen felkod sätts? I dagsläget drar bilen 1.04L/mil stadskörning med ganska tung fot så det känns inte som att den skulle dra särskilt kopiösa mängder soppa heller.
Lambdavärdet låg på 1,01 (0.97-1.04) så den går ju lite i vilken ordning det nu är, fett eller magert minns inte på rak arm åt vilket håll. För helt otippat är det ju inte att den går magert, den skickar in mer soppa som inte förbränns och katten får sota för det..
Ny främre lambdasond? Funderar på att byta till en universalkat istället för att köpa ett helt nytt rör.. Någon som kör med Biltemas kattar? Funkar?
Sen att det tydligen blivit sommar vilket innebär att div kundtjänster endast jobbar mellan 9-12 (då även jag jobbar som mest) finner jag högst idiotiskt..