Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skulle försöka dra strömmen nu ikväll, men jag blev bara irriterad! :evil:

För det första hittar jag ingen lämplig plats att sätta reläerna på. Ska riva bort batterilåda imorgon och se om jag kan sätta de där, så det är inte så mycket att bli arg över.

Det jag dock blev mest irriterad över var när jag skulle försöka dra kabel mellan kupé och motor-rummet. Jag hittade den fina slangen som var pluggad i båda ändarna och trodde att det skulle bli lätt... :roll:

Hur tänkte de när de sätter dit en tom slang, som inte är slät på insidan? (N)
Jag har varit med om sånt när vi byggt hemma på gården, men då har det legat en ståltråd eller ett snöre i den.
Det blir ju liksom lite lättare att få igenom den om man har något fördraget i slangen eller helst att den är slät!

Får se om jag har ork att fixa det imorgon...
DayDreamer skrev:Det ser inte så dumt ut. Du skulle ju kunna lack hållaren för extraljusen i samma färg som bilen då smälter den in ännu mera. Jag lackade mina extraljus i bilens färg blev mycket bättre än ett par matt svarta.
Tackar! Såg bättre ut i dagsljus tyckte jag idag. Bilderna är ju tagna i mitt lilla trånga och mörka garage, så att man ser inte hur fint det ser ut egentligen... :wink:
Bonden1989 skrev:Skulle försöka dra strömmen nu ikväll, men jag blev bara irriterad! :evil:

För det första hittar jag ingen lämplig plats att sätta reläerna på. Ska riva bort batterilåda imorgon och se om jag kan sätta de där, så det är inte så mycket att bli arg över.

Det jag dock blev mest irriterad över var när jag skulle försöka dra kabel mellan kupé och motor-rummet. Jag hittade den fina slangen som var pluggad i båda ändarna och trodde att det skulle bli lätt... :roll:

Hur tänkte de när de sätter dit en tom slang, som inte är slät på insidan? (N)
Jag har varit med om sånt när vi byggt hemma på gården, men då har det legat en ståltråd eller ett snöre i den.
Det blir ju liksom lite lättare att få igenom den om man har något fördraget i slangen eller helst att den är slät!

Får se om jag har ork att fixa det imorgon...
Hade tur och fick tag i en tunn kabel som var väldigt hård lyckades få igenom den och sen tejpa på dom kablarna jag skulle ha på den sen bara dra ur den tillsammans med kablarna.
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Det ser inte så dumt ut. Du skulle ju kunna lack hållaren för extraljusen i samma färg som bilen då smälter den in ännu mera. Jag lackade mina extraljus i bilens färg blev mycket bättre än ett par matt svarta.
Tackar! Såg bättre ut i dagsljus tyckte jag idag. Bilderna är ju tagna i mitt lilla trånga och mörka garage, så att man ser inte hur fint det ser ut egentligen... :wink:
Ok du får ta och lägga upp lite fler bilder på montaget när det är klart :D
Jaha, då var det inkopplat. Typ... :roll:

Knappen funkar inte, men det är för att jag inte gjorde som tänkte göra. Jag gjorde som DayDreamer sa att han gjort och kopplade knappen till relä jord. Skulle naturligtvis ha kopplat den genom signalen för helljus, som jag tänkt från början. Som det är nu händer det inte ett skit när jag trycker på knappen, men den lyser i alla fall.
DayDreamer har ju original-kablaget, så det är nog därför det funkar för honom...

Extraljuset funkar dock med det vanliga helljuset, jag har bara inte möjlighet att köra utan extraljuset. Får fixa det när jag har tid. Har ingen lust att plocka med det nu.

Bilder: (Dåliga)
Foto0060.jpg
Foto0060.jpg (590 KiB) Visad 592 gånger
Foto0061.jpg
Foto0061.jpg (646.52 KiB) Visad 590 gånger
Bilen med halvljus.
Foto0062.jpg
Foto0062.jpg (544.07 KiB) Visad 590 gånger
Med extraljus, taget framifrån.
Foto0063.jpg
Foto0063.jpg (664.54 KiB) Visad 589 gånger
Med extraljus, taget från sidan.

Problemet jag har fått nu är att motorlampan lyser. :-(O) Har haft bilen strömlös medans jag jobbade, men det ska ju inte påverka det. En teori är att det har med min hopkoppling att göra. Har kopplat in mig på original kontakten under ratten, med lite modifierade flatstift, men allt sitter som det ska. ??:-/

Färddatorn verkar ha tappat minnet, men det kanske den gör normalt också. Har aldrig gjort bilen helt strömlös förr. Vad jag menar med minne är t.ex. medelhastighet och medel bränsleförbrukning. I övrigt funkar den.

Jaja, får se vad nästa sak till bilen blir!
Du får mäta och se så att du verkligen har 12volt på den vit/blåa kabeln om det nu är den du har kopplat styrströmmen till. För så som jag har kopplat det är. Styrströmmen kommer direkt från helljuslampan till reläet sen har jag dragit en kabel från reläet dvs jorden in till kupén satt den på den gröna kabeln som går till knappen.

Du får gärna ta bilder på hur du har kopplat det så ska det nog vara lite lättare att lösa det hela.
DayDreamer skrev:Du får mäta och se så att du verkligen har 12volt på den vit/blåa kabeln om det nu är den du har kopplat styrströmmen till. För så som jag har kopplat det är. Styrströmmen kommer direkt från helljuslampan till reläet sen har jag dragit en kabel från reläet dvs jorden in till kupén satt den på den gröna kabeln som går till knappen.

Du får gärna ta bilder på hur du har kopplat det så ska det nog vara lite lättare att lösa det hela.
Har dragit blå/vit kabel till plats för signal för helljus på reläet och sedan dragit en kabel från jord relä till knappen, enligt schemat jag fick av dig.

Vad jag kommer att göra nu för att fixa detta är att ta bort kabel mellan knapp och relä jord. Enligt mig ska blå/vit kabel gå till knapp och sedan vidare ut till reläplats för signal helljus.

Det tror jag kommer att fixa problemet med att knappen inte funkar. :roll:

Måste tacka för kopplings-schemat förresten. Gick lite snabbare med det i handen. :-)-)
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Du får mäta och se så att du verkligen har 12volt på den vit/blåa kabeln om det nu är den du har kopplat styrströmmen till. För så som jag har kopplat det är. Styrströmmen kommer direkt från helljuslampan till reläet sen har jag dragit en kabel från reläet dvs jorden in till kupén satt den på den gröna kabeln som går till knappen.

Har dragit blå/vit kabel till plats för signal för helljus på reläet och sedan dragit en kabel från jord relä till knappen, enligt schemat jag fick av dig.

Vad jag kommer att göra nu för att fixa detta är att ta bort kabel mellan knapp och relä jord. Enligt mig ska blå/vit kabel gå till knapp och sedan vidare ut till reläplats för signal helljus.

Det tror jag kommer att fixa problemet med att knappen inte funkar. :roll:

Måste tacka för kopplings-schemat förresten. Gick lite snabbare med det i handen. :-)-)
Ok det ska iaf funka på det viset som du tänker göra det på nu. Ska försöka att rita i Paint hur jag har gjort det :lol:
Vad bra att kopplings-schemat kom till nytta :).

Det med att motorlampan lyser så kan du låta bilen stå strömlös i ungefär 15minuter så har styrdonet glömt bortfelkoden om du nu inte vill ta reda på vad det är för felkod först.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 55

Funderar på att ta tag i dem små h&ari[…]

Svårstartad ibland

Hej! Har en 740 1990 b230f som är svårs[…]

Larmsystem

Ok,Tack för hjälpen,men varningen har in[…]