Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
pergrein skrev: Nå man är nog nöjd för tillfället.

Förresten så rullar bilen på bra, ca:150mil har man hunnit få ihop och jag är mycket nöjd med köpet :-)-)

Mvh
Per

Hur mycket soppa drar den då på landsväg och stad? :)

Har sj beställt en T4 så är lite nyfiken :lol:
av pergrein
Den verkar ligga på samma som min förra bil (V60 MY11 T3) som var 0.75l/mil blandat. Jag bor ju i en ganska liten stad så stadskörningen är ganska så mild, inga köer och liknande. Långkörning på vanlig farthållare i 100km/h visar färddatorn 0.6-0.62 (ca:30mil) och detta i vinterföre, -10 till -20 grader och 16" hakka8 dubb 215 breda. Autovärmaren har jag AV. Jag är då mycket nöjd om den håller samma förbrukning som gamla bilen för det är då bra mycket mer att köra med nu. Är ju 300nm redan vid 1300varv enligt specen och det känns då. :-)-)

Jag tror du kommer bli mycket nöjd med T4:an, för d är då jag. Ska bli skoj att se vad den går för på sommarföre :D

Kan även skriva om kommande uppdatering som blir dom fyrkantiga slutrören som sitter på T5/D4 standard i stället för 2st runda. Delar beställda från skroten och Volvo och kommer nog sluta på 2400kr totalt.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av x74
ok låter bra, min nuvarande d5 ligger på f-datorn 0,63 och är ca 75% stad 25% landsv, innan du fick din bil fick du mail av fabriken att den var färdig byggd eller kontakta säljaren dig när den stod på gården, minvolvo visar ingen status längre :x
av pergrein
Fick inget från volvo att den var klar och det gick ju inte att följa den på "Min Volvo". Besökte säljare ett par gånger och kolla datum när den skulle komma. Jag kör ju förbi min Volvo ÅF dagligen så jag såg bilen före dom när den stod på transporten redo att lastas av.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av x74
pergrein skrev:Fick inget från volvo att den var klar och det gick ju inte att följa den på "Min Volvo". Besökte säljare ett par gånger och kolla datum när den skulle komma. Jag kör ju förbi min Volvo ÅF dagligen så jag såg bilen före dom när den stod på transporten redo att lastas av.

Mvh
Per
hehe ungefär som för mig med förra bilen, hade sett den på gården ringde säljaren att jag vill glutta på den, öhh nää den har nog inte dykt upp än säger han, kolla ute på gården sa jag, gjorde han, öhh ja jo den finns här hehe :D , fast då fär 2,5 år sedan fick man mail att den var påväg så hade lite aningar . fast gött då kan nya kärran dyka upp när som helst minvolvo står ju som sagt still, får höra med säljaren imorrn :mrgreen:

Edit: japp ringde säljaren och den var tillverkade och allt med regnummer stod i götet å vänta på en tradare att skeppas till mig :mrgreen:
av pergrein
Nu har delarna från skroten kommit till nästa uppdatering, fyrkantiga infällda slutrör. Dom som sitter original på T5/D4 och uppåt.

Bild

Saknar rören från dämparen som jag beställt från Volvo, ska fara kolla om jag fått dom imorgon.
Montering av detta vet jag ej när det kommer att utföras. Ska kolla lite om jag måste lös med stötfångaren
bak eller om jag kommer åt att lossa allt utan att ta av den.

Med vänlig hälsning
Per
av pergrein
Nu sitter allt på plats. Var lite svårt att få av och så dit den nedre delen utan att ta av hela stötfångaren men det gick. ;-//

En dålig bild på att allt är på plats.
Bild

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av ThomasT
pergrein skrev:Nu har delarna från skroten kommit till nästa uppdatering, fyrkantiga infällda slutrör. Dom som sitter original på T5/D4 och uppåt.

Bild

Med vänlig hälsning
Per
Nice! Hur mycket fick du ge för delarna på bilden?
Vad kostade nätfickorna? Jag saknar verkligen en plats att lägga småsaker.

.
av pergrein
Allt från skroten kosta 1385kr (fri frakt). Nätfickorna var så länge sen jag köpte (till min förra MY11) men verkar vara 940kr nu för en sats med 3st fickor.

http://shop.bildeve.se/natficka-sats-p-435-c-559.aspx

Med vänlig hälsning
Per
av Lemerok
Hej!

Ingen lycka med att hitta silver blinkerslampor till fronten än?
Har letat lite jag med, men verkar svårhittat, de enda jag hittade kostar runt 350 kr inkl. frakt för en lampa.. så mycket syns den inte.. :shock:

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]