Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:Tummen upp!!
Tack för den tummen! :D

Lucif3r skrev:Lätt den snyggaste volvo-loggan volvo har haft. Sitter som en käftsmäll i grillen också, till skillnad mot det där j-a järnkorset :wink:

Kommer också skaffa sånna där kapslar om och när jag införskaffar lite finare fälgar. :)
Jag har ju en kapsel dock - på oljelocket :-)-)
Jo, tycker också märket är snyggt, speciellt mot mörk bakgrund. :D

Haha! Där fick man sig en käftsmäll angående grillen! :wink:

Jag har heller inga direkt upphetsande sommarfälgar, Några original 15" som jag inte vet namnet på! :P Men har ju planer på Thor
17" fälgar. 8)
0,8 eller 0,80 l/mil, om jag säger så? Just "0,8" har jag hört miljontals gånger om tusentals bilar och drivlinor (Volvo-bensinare då men ändå), brukar oftast vara lite generöst avrundat neråt från 0,8X alt. färddatorsiffror. 0,80 blankt är ju däremot riktigt bra, särskilt om jag tolkar "god marschfart" rätt :o

Edit: Hm... BSR säger ju själva att förbrukningen kan minska lite efter chiptrimning vid vissa körförhållanden men vet inte exakt vilka förhållanden det skulle vara? Skillnaden mellan 140 och 170 hk-motorn är väl att förstnämnda är vridmomentsbegränsad efter 3000 RPM eller något sånt. Hur exakt skulle trimningen göra gott för förbrukningen isf?

Edit igen: kollade BSR. Både mer och tidigare vrid. Antar att det tsm med lägre utväxling på 140 hk-motorn gör att den drar mindre, eller?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]

... Vad köpte du för generator ... :-)[…]

Nästa elbil från Volvo?

Det ska bli mycket intressant att se hur insidan s[…]