Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinB82
Tror det kommer bli riktigt snyggt, med mörkgrå färg på fälgarna som du visa.
Tråkigt att det nya bilägandet börjar med krångel, så var det för mig också.
Vill du åka med dom däcken en säsong till?, rätta mig gärna om jag sett fel på däckmönstret, men sitter det inte Nokian wr G2 på bilen nu.
Det är ett centraleuropeiskt vinterdäck. Så det är ju inte optimalt att använda som sommardäck.
Användarvisningsbild
av xerent
MartinB82 skrev:Tror det kommer bli riktigt snyggt, med mörkgrå färg på fälgarna som du visa.
:-)-)
MartinB82 skrev:Vill du åka med dom däcken en säsong till?, rätta mig gärna om jag sett fel på däckmönstret, men sitter det inte Nokian wr G2 på bilen nu.
Det är ett centraleuropeiskt vinterdäck. Så det är ju inte optimalt att använda som sommardäck.
Det stämmer. Det är varken optimalt som sommar- eller vinterdäck, förhoppningsvis så räcker budgeten till nya däck och lackerade fälgar nästa vår. :wink:
av Lövet
Har du olika slitna däck på en Haldex awd bör du sätta de sämsta däcken bak. Slitna däck har mindre rullomkrets, sätter du dem fram kommer Haldex tro att bilen spinner och ansätter därmed drivning hela tiden. Det sliter.
Användarvisningsbild
av xerent
poseidon skrev:6mån garanti när man köper från handlare.
Nja, riktigt så är det inte.
MRF.se skrev: råga: Är bilhandlare skyldiga att lämna garanti?

Svar: Nej, det är frivilligt att lämna garantier. Om du fått en garanti ska det framgå på köpeavtalet. Exempel på garantier är nybilsgaranti, rostskyddsgaranti, MRF-garanti och Trafiksäkerhetsgaranti.
Jag visste att jag köpte av en bilskojare, men jag för faktiskt diskussioner med honom om eventuell ersättning angående detta och det du kan läsa om nedan, som jag anser vara köprättsliga fel, men där säljaren kan ha en annan åsikt. Han har redan skickat upp en original nöddomkraft med insats till nödhjulet (begagnad, visserligen) som saknades.
Lövet skrev:Har du olika slitna däck på en Haldex awd bör du sätta de sämsta däcken bak. Slitna däck har mindre rullomkrets, sätter du dem fram kommer Haldex tro att bilen spinner och ansätter därmed drivning hela tiden. Det sliter.
Jag tänkte väl det. Från och med nu kommer det vara full koll på däcken från min sida. :)

Jag hade bilen inne på service i tisdags, 12 000-mila service vid 11860 mil. 6400 kr gick det loss på. Tyvärr kostade det ytterligare 3000 kr att byta motorn för vindrutetorkaren bak, men nu går den torkaren perfekt igen. Tyvärr hittade meken lite fler fel på bilen; framförallt att främre länkarmsbussningarna på bakaxeln är kassa och behöver bytas. Lite glapp i vänster styrstag, så det bör bytas i samband med att bussningarna byts ut och göras hjulinställning. Så det kommer gå ytterligare 7000 kr på nästa lön åt att laga den skiten, pengar som jag hellre lagt på att sätta på en vinge och byta automatoljan. :cry:

På det positiva planet fick jag tag på en begagnad MY10-13 grill. Verkligen ett lyft! :D
Bild
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
Åh fy vilka sura pengar!
Men som Martin säger, efteråt är det ganska skönt. Då bör det ju rulla problemfritt ett bra tag framöver och man kan pusta ut. Jag får ett sådant år nästa år, ska se över ALLA vätskor, kylmedel, oljor osv i bilen, kolla dämpare, bussningar, länkarmar osv. Det är iofs något jag vill göra nu när bilen närmar sig 12k mil, men det kommer nog svida.

Grillen = :-)-)
Användarvisningsbild
av ER
Tråkigt, grillen är trevlig med stora järnmärket. Personligen gillar jag MY14 grillen bättre så jag valde den för att skilja ut mig från "normala" volvofamiljen med "vanliga" MY10- grillen.
Vingen gör väldigt mycket även för en XC, tog bara 15 minuter att kasta på dessutom.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 39

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]