Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nej, jag jobbar inte. Är rätt arbetslös.
VX3 kammen får nog ligga på hyllan för framtida projekt.

Här får ni en bildbomb iallafall:

Bild
Ett baklyse?

Bild
Jag hade aldrig sett denna modell av knacksensor till lh2.2 förut. Trodde först det var någon sorts tempgivare.

Bild
Bild
Bild
Äkta ATS från förr i tiden.

Bild

Bild

Bild

Bild
Ett garage fyllt med 240.

Bild
Kan någon förklara för mig varför man målar insatserna blåa? och inne i blinkers/positionsljusen?

Nog för att det även sitter kamrem och lite annat på motorn nu också, min telefon ville inte riktigt vara med där på slutet av dagen.
Får lixom chansa lite vad gäller markeringar för kamdrevet.. Då jag försökt sågott det gick att fila till en markering i ventilkåpan för hur kammen ska stå. Efter en kåpa till b230.
Måste nu hitta en kamremskåpa som passar, och främre kardan. Ska även byta stödlagret medans man ändå är nere med grejerna.
Sen lär nog jag behöva en rotor också. :wink:
Nåja, vart inte mycket till mekande idag iallafall.

Hämta kåpa i grannkommun, jaga rätt på en rotor med rätt innerdiameter och sen montera diverse kylare å junk.

Nu är motorn provstartad iallafall. :wink:

Bild
Ett stycke b21 kåpa.

Bild
Nymålat vart det också.

Bild
Minsta rotorn som finns till dessa motorer tror jag, med en innerdiameter på 10mm.

Bild
Hittade även lite junk i mina gömmor sen tidigare projekt, sprillans nytt stödlager och hållare.

Bild
Mååtårn

Bild
Där har vi boven i dramat.
Började pissa vatten från motorvärmaren. Får nog investera i en frysplugg ändå.

Nu fattas iaf lite skruvar till kamremskåpan, främre kardanbiten och en frysplugg. Sen är det nog provkörning.

Motorn är ju iaf provstartad. Och den startade ju så snällt å fint ändå. :wink:
Frysplugg fixat. Kamremskåpan sitter.
Motorn provkörd ett antal gånger efteråt. Lite problem med tändning just nu.

Kardan fattas fortfarande..

Funderingar på byte till annat tändsystem står högt i tankarna just nu. Jävla cryslertändning som inte vill som jag vill.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]

Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]