Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Den digitala köksvågen hemma visade fortfarande 0g efter att jag lagt på plastringen, så mitt antagande stämde. 24k guld är billigare än formpressad plast i Volvokartong.

/Martin

Ps. Japp, nyckeln till S40'n
Användarvisningsbild
av grillchips
Då vet du vad du ska göra nästa gång, bara för att! ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag hittade två rätt sköna bilder på bilen som jag tog för ett par år sedan..

Hel rätt bil till stranden för en promenad i blåsten...

Bild

Ibland känns en XC60 väääääldigt liten när man får lite perspektiv på saken.

Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Även för skogsutflykter där gör sig bilen väldigt bra:)
Användarvisningsbild
av MartinS
En Rebel/Smurf blå hade kanske inte gjort sig lika bra på bilderna, men de gör sig å andra sidan aldrig bra, enligt min smak...

Terra funkar alltid, men det är ju som sagt en fråga om smak... Bajsbrun metallic kan man ju också kalla den :)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag blev förvånad över hur tungt det gick med ändå lätt last bak på släpet idag. Varje bur väger inte mer än 20-30kg gissar jag, men vindmotståndet var enormt. Jag uppskattar det till att det här 350kg släpet drog mer bränsle än vad en 1.9t biltrailer gör. Det måste varit rejäla vindvirvlar. Allt är ju relativt men, bilen gick rejält tyngre än med tom kärra.

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tycker det är en snygg färg, hur ställer du dig till Rich Java som finns nu? Känns som en uppdaterad version av denna bruna kulör. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag gillar inte alls Rich Java, alldeles för vinrödmörk. Dessutom gör den sig BARA på demobilder på bilder, jag har ännu inte sett en enda i trafiken som inte sett sliten ut i lacken. En sådan lack kräver perfektion för att den inte skall se kass ut.

Däremot är ju Twilight Bronze fin tycker jag, den har ju funnits länge på XC70 men kom på XC60 när Terra Bronze försvann. Det är nog en rationalisering från Volvo skulle jag gissa, och skall ses som ersättaren till terra Bronze.
av Schmoyoho
Angående släpet så har jag känt samma sak. Försökte dra på i somras (försiktigt, bör tilläggas) med ett tomt släp men det kändes betydligt segare, och då väger ju släpet i fråga mindre än vad bilen med 3-4 vuxna passagerare väger. Kanske att bilen stryper sig självt? DSTC känner väl numera av ifall släpet börjar bete sig illa, typ fällknivsverkan osv, så det kanske går in på något vänster?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]