Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Jag är osäker gällande gränserna, vissa påstår att de lyckats och andra inte.
MEN! http://www.mattsvart.se säljer burkar för 99kr/st, jag beställde ett gäng idag. Inte "original" Plastidip men för halva priset så är jag redo att chansa. Frågan är bara om deras guldiga är den guld du vill åt, men det vet nog du bättre än jag. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Bra fråga! Jag tyckte den såg bra ut, men man vet ju aldrig. Kanske beställer ett gäng på prov :) Tack för tipset! Visste inte om den sidan.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hur långt räcker varja burk? Mina vinterfälgar börjar bli lite fula efter 5 vintrar, så jag funderar också på att göra något.
Användarvisningsbild
av wendtan
Snygg V40! Jag tror du skall satsa på stänkskydd både fram o bak för att den skall sluta agera smutsmagnet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det verkar som att 3-4 burkar ska räcka till en uppsättning fälgar om jag förstår youtubeguiderna rätt. Men många verkar ha svart eller vitt som grundfärg, så jag antar att ~2 burkar extra går åt till det..? Jag känner mig okunnig :D
Användarvisningsbild
av crumpets
wendtan skrev:Snygg V40! Jag tror du skall satsa på stänkskydd både fram o bak för att den skall sluta agera smutsmagnet.
Tack! Jag håller helt med. Jag hade bara tänkt mig stänkskydd fram först, men när jag tänker efter hade det nog sett lite bättre ut att även ha bak faktiskt. Det trista är att jag är en impulsköpsmänniska och ingen bilia i stockholm har dem i lager :( Jag måste bara få ändan ur vagnen och beställa dem.
Användarvisningsbild
av crumpets
Efter lite photoshoppande skrotar jag nog guld-idén. Det var rätt ballt i teorin men rödmetallic och guld var inte bara indiskret, det var nåt extremt iögonfallande...
Spoiler »
Det får nog bli gamla hederliga sänkning, 19tummare och avgas om jag prompt ska stajla den :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Nu var stänkisar fram+bak beställda på bilia. De skulle komma på måndag. Ser med nöje fram emot polestarkampanjen också! Går och funderar på hur länge jag orkar vänta med sommardäcken också. Snön i helgen är förhoppningsvis den sista för den här vintern... 16-tummare gör ju verkligen ingen glad.
Användarvisningsbild
av grillchips
Färgerna fungerar ihop tycker jag, men man tappar lite av den stilrena Volvo-looken. Så du gör nog rätt i som skippar det, som du säger så räcker ett par fina fälgar och lite trevligt ljud gott! ;)

Ja, det var ju det med sommarfälgarna. Hade jag fått en leverans av plastidip idag så hade de åkt på i helgen men jag får tyvärr "illa tvunget" vänta till nästa vecka. Nu vet jag inte hur prognosen har förändrats de kommande dagarna med vädret men det verkade kunna dyka till ordentliga minusgrader vissa nätter = jobbiga mornar om man åker tidigt till jobbet.. Sen kanske polisen är på hugget också.
Användarvisningsbild
av crumpets
Bild

Jag som började hoppas på sommardäcksdags :oops:

Köpte på mig stänkskydd på Volvo i måndags men sen kom ju snön direkt och jag vill ha ordentligt tvättat innan de ska på så det fick vänta. Hoppas kunna göra det på landstället till helgen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31
230fk går snålt

Vilken box kör du med? 962 eller någon […]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat […]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]