Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Schmoyoho skrev:Kikade på bilden i din trådstart från april 2015, där du har positionsljus+dimljus/DRL. Vet du vad du kör för färgtemp i positionsljuset, alltså den stående pinnen mellan hel- och halvljus?
Ser lite blåare ut är 4300k som är "xenonvitt", 5 eller 6000k gissar jag på.

Skickat från min Huawei Mate 7
Mja... 5000 eller 6000 k är lite make or break i mitt fall. Fick tips om en bra LED (där dioderna inte pajar) men som bara fanns i 4300 eller 6000 k. Köpte 4300 k i min vanliga rädsla att få för blått ljus men väl på plats är färgmatchningen helt off. Ser gult ut jämfört med xenonerna vilka är fem år gamla (minns inte om xenonlampor blir lila, blå eller både och med åren, ifall det är det som luras?)

Sidan jag köpte från erbjuder iaf att man får byta om man inte är nöjd så jag funderar på att byta till 6000k, men är rädd man istället får för blått ljus istället då.
Schmoyoho skrev:Kikade på bilden i din trådstart från april 2015, där du har positionsljus+dimljus/DRL. Vet du vad du kör för färgtemp i positionsljuset, alltså den stående pinnen mellan hel- och halvljus?
Det är 6000k :) Jag hade tagit 5000k om det fanns, nu kanske det finns. Köpte dem 2013 och hade i V70:n först. Nu har dock positionsljusen dött så jag måste köpa nya. Dimljusen lever än. :-)-)

6000k känns inte blått, men det syns att det inte är original-vitt. Volvos originalvita är 5000k om jag inte minns fel. 4300k blir alldeles för gult som du också kommit fram till.
Jag har bytt mina "utvändiga" LED från 6000k till 5000k, tycker det matchade mycket bättre även om det inte är heeeelt 100%.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina […]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem