Ja, ingen blir väl förvånad längre..
Hämtade hem denna pärla förra veckan. En MY med räntekampanken som batmac nämner var klart lockande, men *två* leasingbilar känns inte jättelockande även om räntorna numer går åt rätt håll. Vi börjar helt enkelt med en otroligt generisk Model 3 SR+ 2021 och så får vi se om Musk kan övertyga oss.
(En vän plockade dock ut en Model Y Performance igår så vi får väl se hur lång tid det tar innan även jag känner att en Performance, ja, det är det man ska ha..)
Standard Range av den enkla anledning att vi kör långt (40mil++) en handfull gånger om året och då kan vi nog leva med att behöva ladda en extra gång. Samt budget, förstås. Valet låg mellan en äldre Long Range eller en nyare SR med värmepump, rattvärme, elbaklucka, Matrix-lyktorna och annat. Man var klart bortskämd i Volvon, mycket utrustning som var standard när vi beställde och som, vad jag nu fått erfara, till 90% är tillval hos andra märken. Hos Tesla är det ändå ganska bekvämt eftersom man i princip bara väljer färg och batteristorlek, eventuellt autopilot-paket.. Resten är liksom där.
Blir det en tråd? Kanske, kanske inte.
Men jag lovar att reklamen på regskylten ska väck snarast, jag har bara inte hunnit.