Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
"Detta händes i somras"

Ja bilen såldes och jag har ångrat mig som fan.. För 1 månad sen ringde en polare och sa han köpt min 240.. Åkte och kolla och mycket riktigt så stod min "Lillablå" där..

Efter en del tjat och övertalning så fick jag köpa tillbaka den, så nu står Lillblå här ute igen.. (1månad sen).

Bild

Helt strippad på dekalerna men han hade bytt utrampningslager och kupéfläkt under detta halvår.

Men klippt sönder min omkoppling till stereon som jag fick fixa till direkt..
Bild

Och sen på med en dekal igen..
Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
Bilen har gått lite halvtaskigt sen jag köpte tillbaka henne, så kollade med Jörgen när vi väl var där (är alltid där) och han kolla lite på förgasaren och de sluta med att jag fick riva denna och kolla allt så de stod rätt till :)

Tomt vart de..
Bild

Hitta ett fel direkt, och här drog de tjuvluft så den gick som en potta skit..
Bild

Han plocka fram dessa 2 andra förknasare så jag kunde få ihop min igen.. ;)
Bild

Sen vart de gjort och monteringen var klar.. Kollade då hut mitt luftfilter mådde och jag de hade sett bättre dagar.. (nästan så jag skämes :( )
Bild

Bytte även olja o filter på henne samt tändspole då min var lite halvtaskig..
Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
"Och detta gjordes ihelgen"

Ja då kom en mycket nödvändig reperation då.. Packningarna till Vattenpumpen palla inte trycket mer utan släppte vatten..
Så beställde ny pump och även termostat då jag plocka ur min i somras då motorn gick varm..

Bild

Upptäckte att min kylare VERKLIGEN måste bytas nu.. Den var lite sämre än jag mindes..

Bild

Börjar riva och dona..

Bild

Och medans jag demonterar allt så gjorde gumman rent remhjulets insida som var väldigt skitigt..

Bild

Sen hjälpte hon även till med att skruva lite :)

Bild

Kan man annat än å älska detta :)

Men jag förstår inte placeringen av denna skruv som skall sitta här i hålet..

Bild

Och tids nog är allt tillbaka efter ett litet missöde med en avdragen pinnbult till termostathuset..

Bild

Så nu har jag värme i bilen igen och bilen läcker inte mer, samt att jag har en vattenpump i reserv då min gamla var i mycket bra skick..
Användarvisningsbild
av Braweheart
Träffa en vän på affären dan innan julafton och då kom han på att han hade slängt massa bakdörrar mm till 240 i en kontainer. Åkte förbi och kolla och fick med mig 2 frontplåtar 1 huv och en höger bakdörr..

Bild

Har även fått draget jag haft liggandes lackat nu..

Bild

Sen har trollen hemma vuxit så ena kan inte sitta i sin barnstol mer så fick installera nackstöd bak så hon får åka på bilkudde nu..

Bild

Sen idag tyckte kärringen att jag sitter vid dator för mycket så jag hämta upp motorhuven för rengöring och avdekalering och la den på köksbordet..

Före
Bild

Efter
Bild

Så huven e nu klar för liten slippning och spackling av några bucklor.. Sen skall jag kolla om dem kan pulverlacka den på jobbet..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

meddelande