SA4AQS skrev:Blev snyggt med baklyset har själv funderat på det men med bromsljus i alla lampor 
Vid lite forskning så kom jag fram till att de inte är som på 240 att bromsljuset är vid backljuset, så ska göra så de är bromsljus i alla undre lampor oxå ;)
Andis skrev:Ahhh så det var så med den extra tanken kul extra option.
Den ser rätt rostfri ut. Kul att den klarat sig så bra.
På tal om lysena inte dum ide det du gjort, men vad tros om ett par 780 lysen 
Kanske svåra att få tag i men även dom sena lysena på 760 gillar jag.
Men som sagt ser ju inte fel ut som du gjort nu med 
D24 motorn har du fått bukt på att dom gärna ryker så mycket ?
Var länge sen jag åkte en sån nu, kommer ihåg att man tyckte dom lätt lite balt med sitt stressade 6cyl ljud. Visserligen var dom jag åkt duktigt på ställda.
Idag skulle man väll knappt våga åka med så stora moln efter sig, som dom jag åkt släppte efter sig, men klart dieseln är väll renare nu mer kanske ryker mindre då?
Kom på en annan kul ide som inte blir så dyr heller troligen. Vad skulle sägas om en 6,5 turbo diesel cheva motor? Skulle nog göra sig fint i en 760. Inte speciellt höga effekt siffror på dom så blir nog lätt att regga in också. Bara en liten ide fundera på den.
Berätta vidare hur det går med bygget och om du har några spännande recept för att få fin gång på en D24.
Med vänlig hälsning,
Andis
Jajjemen! och massa tillbehör är alltid kul tycker då jag :)
Rost finns! dock mest i golvet eftersom den säkerligen stått på gräsmatta på somrarna.
Hmm ja de kanske vore nånting. får ta och kolla lite på de :)
Tycker de blir lite amerika inspiration eller vad man ska säga då dom ofta har positionsljus som går hela vägen
D24an jag ska ha i den här är ju en äkta turbomotor så den har en ALDA klocka på dieselpumpen vilken har funktionen att ställa om pumpen då laddtrycket kommer, alltså ryker den knappt nånting! visst kan de va fränt att de är kolsvart bakom en men de sliter ju på förkammarna och sen drar de bara massa onödig diesel.
En V8 diesel med turbo hade inte varit helt fel, dom knackar riktigt härligt. men tror dom är ganska tunga? vet inte hur framvagnen pallar med de.
Men D24orna har en riktigt vacker sång tycker jag, knackar inte som en stenkross som mercedes kan göra utan knackar fint och mjukt. sen med lite laddtryck får man härlig sång ur dom :)
Är ju då en D24Turbo på 108hk och 205nm jag har i andra bilen men ska dit med en intercooler och då utvecklar dom 122hk och 235nm om jag inte minns helt fel, sen kommer jag ställa på laddtrycket lite så den laddar runt 1 bar (0,7-0,8 orginal). sen ställa pumpen så man får lite effekt men ändå inte drar överdrivet med soppa. blir ju inte nån racemaskin men duger att glida runt med. många maxar ju pumpen och ställer laddet max. men D24orna är känsliga för att gå varma så laddar man mycket och kör dom hårt så är de lätt att toppackningen eller toppen går sönder. sen gillar dom inte att varvas, då dom är egentligen förlängda 4or så har dom alldeles för få överfall så vid mycket varv börjar kamaxeln vobbla och kan till slut gå av vilket resulteras i motorras (vart så på en polares gamla 945 TDIC) och de vill man ju inte då dom inte växer på träd direkt
Aja en liten update!
Hittade felet varför bilen inte startat, tydligen så spökar även den andra startkontankten. satte dit den gamla och den small direkt. så måste hitta en ny startkontakt. kanske är de olika på bensin eller om de är V6 eller nått?

Min fullösning så bilen går att starta!

Tagit ur golvmattan

Fräscht?

Ventilationshål. kanske därför de börjat mögla eftersom de regnade då vi hämtade bilen och hål i både balk och golv?
Ska försöka bocka till en bit till balken som är dålig och försöka bränna fast med min feltema svets. får se hur de går!
Allt för idag!