Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Färdiga resultatet då. Vet inte om jag är helt nöjd, känns som att den dubbelradiga LED-ramp jag köpte till Forestern på Jula lyste mer. Det här är en 20" och en 14" av märket Strands Nuuk Diamond. Jag gav bara 750 spänn för 20" så man kanske inte kan begära så mycket, men intressant nog säljs den för 2995kr på vissa ställen :-o Då både fästen och relän fanns sedan tidigare så var det en extremt smidig installation. Man märker dock hur mycket enklare det är att ställa in en ramp som sitter ovanför regskylten än under. Skillnaden mellan att lysa rakt upp i luften eller ner i asfalten blir väldigt liten när den sitter under skylten. Dock mkt snyggare placering så jag förstår varför man gör det. Om jag behåller bilen länge så kanske jag flyttar ner 20" rampen under skylten och kompletterar med två runda istället ovanför skylten. Men det gör jag nog bara om jag hittar nån utförsäljning av lampor nånstans, inte sugen på att lägga flera tusen när det handlar om nån enstaka fjällresa som behöver extra belysning.
IMG_4988.jpeg
Helt omöjligt att fota resultatet på ett rättvisande sätt. Lyser bättre än original gör det definitivt.
IMG_4987.jpeg
Hur långt fram behöver man EGENTLIGEN se? Jag föredrar en bredare ljusbild, så man ser vad som eventuellt kan springa upp på vägen. Med den räckvidden du nu har så hinner du nog bromsa, även om det är halt. :-D
Man går ju lätt igång på här med att se i mörker :oops: Är jättenöjd med vår linear 18 elite från Lazer, men det betyder inte att jag inte är fantastiskt sugen på att montera tre stycken W9 phoenix :-D
fjohan82 skrev:Om jag inte hade haft radarn i grillen på min bil hade jag monterade dessa, nu är de dessutom nedsatta i pris då det har kommit en uppdaterad version: https://www.valostore.se/sv/produkt/ext ... relux_9110
Finns även skydd som ändrar ljusbilden om man så önskar: https://www.valostore.se/sv/produkt/ste ... lens_cover

Smidigt att här i Stockholm kunna åka och titta på/köpa dessa över disk så man får en känsla över hur det kan bli/känna på kvalitén.
Jo runda är väl egentligen bäst. Jag avstod dock pga nog måste man ha stag ovantill då? Jag vill helst inte borra i grillen.
batmac skrev:Man går ju lätt igång på här med att se i mörker :oops: Är jättenöjd med vår linear 18 elite från Lazer, men det betyder inte att jag inte är fantastiskt sugen på att montera tre stycken W9 phoenix :-D
Den är alldeles säkert grym men 750kr är mindre än 6.000kr ;) 99% av den tid vi kör är det gatubelysning, om inte fästen och relän redan fanns så hade jag kanske inte köpt någon ramp alls. Men nu när man monterat den så inser man hur klent ordinarie helljus är :-o
Så här mycket sticker den ut. Det går nog inte få det mindre med nuvarande fäste men jag tycker det ser lite ut som ett överbett :-D
IMG_4995.jpeg
IMG_4995.jpeg (2.5 MiB) Visad 2996 gånger
Lövet skrev: mån 16 sep 2024, 19:32
fjohan82 skrev:Om jag inte hade haft radarn i grillen på min bil hade jag monterade dessa, nu är de dessutom nedsatta i pris då det har kommit en uppdaterad version: https://www.valostore.se/sv/produkt/ext ... relux_9110
Finns även skydd som ändrar ljusbilden om man så önskar: https://www.valostore.se/sv/produkt/ste ... lens_cover

Smidigt att här i Stockholm kunna åka och titta på/köpa dessa över disk så man får en känsla över hur det kan bli/känna på kvalitén.
Jo runda är väl egentligen bäst. Jag avstod dock pga nog måste man ha stag ovantill då? Jag vill helst inte borra i grillen.
Ja det kommer du med största sannolikhet behöva, det behövs inte mycket förrän ljudbilden ska fladdra.

En del monterar med platta stag som ryms mellan huv och stötfångare, då kan man gömma skruven precis innanför huven.
Är dock osäker på om det går på XC70.

En annan lösning är takmontage där en bredare ramp monteras på takräcke (underkant mot taket), starka magnetfästen eller anda lösningar.
Sladden från rampen dras tätt intill A-stolpen (fästs exempelvis med med kabelfästen som klistras fast) ner under huven via torkardiket. Detta är en lösning som enkelt går att demontera.

Har sett detta på många bilar, framförallt i Norrland.

Exempel på magnetfästen:
https://www.valostore.se/sv/produkt/mag ... t_vertical

https://www.transportstyling.se/for-all ... -takrails/
Händer inte jättemycket med bilen, har inte haft tid eller ork riktigt. Den är liksom inte "tillräckligt" trasig ;-)

Tankningsproblemet uppstår bara på OKQ8 så lösningen på det var helt enkelt att tanka på andra ställen :-D

Klonket i framvagnen - har börjat samla mod till mig för att ta ner fjäderbenen. Det ser ut att gå utan problem med enklaste fjäderspännarna på Biltema och i kombination med att köpa bara fjädersäte och lager och inte byta hela benet så kan man nog landa runt 1500kr. Det är det värt.

Beställde en ny ratt på Tradera idag. Dels är nuvarande beige med svart airbag vilket jag tycker är fult, men framförallt är den ganska sliten ovantill. Tänkte byta till en svart ratt istället. 400kr på Tradera är det ju värt.

De dimmiga strålkastarna har jag inte tagit tag i. Drar mig lite för det. Lite osäker på hur man ska bli säker på att det blir bra. Inte helt sugen på att lacka om dem med risk för rinningar eller apelsinskal. Har gjort det en gång tidigare, då blev det rejält apelsinskal (men klara).
Vet inte hur mycket av sakerna du redan har hemma för att fixa till lyktorna, men jag insåg rätt snabbt att ska man göra det ordentligt hemma så sticker det snabbt iväg och rätt vad det är så har man lagt nästan lika mycket på slippapper, medel och prylar som det kostar att bara få det gjort av nån som kan det och gör det ordentligt. Men jag körde på själv med vad jag tyckte blev OK för ansträngningen ändå, med våtslippapper, biltemas kit för lyktrenovering och en skruvdragare :P
batmac skrev:Vet inte hur mycket av sakerna du redan har hemma för att fixa till lyktorna, men jag insåg rätt snabbt att ska man göra det ordentligt hemma så sticker det snabbt iväg och rätt vad det är så har man lagt nästan lika mycket på slippapper, medel och prylar som det kostar att bara få det gjort av nån som kan det och gör det ordentligt. Men jag körde på själv med vad jag tyckte blev OK för ansträngningen ändå, med våtslippapper, biltemas kit för lyktrenovering och en skruvdragare :P
Jag har ingenting för tillfället hemma. Testade ett kit på en 5-serie som blev rätt bra, tror det kostade runt 700kr. Jag tror jag behöver gå så djupt att jag måste lacka om strålkastarna och då är jag lite rädd att det kommer vara för kallt i garaget om det blir en köldknäpp. Har inte tillgång till ngt varmgarage tyvärr. Ungefär där har det stannat.
Lövet skrev:Jag har ingenting för tillfället hemma. Testade ett kit på en 5-serie som blev rätt bra, tror det kostade runt 700kr. Jag tror jag behöver gå så djupt att jag måste lacka om strålkastarna och då är jag lite rädd att det kommer vara för kallt i garaget om det blir en köldknäpp. Har inte tillgång till ngt varmgarage tyvärr. Ungefär där har det stannat.
Nu vet jag inte nivån på deras jobb (står bara renovering och skydd med Optimum Opti-Lens) men finns en firma som tar en femhundring per lykta. Har sett liknande priser på andra ställen också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Så felsökning av stolvärme gå[…]

Problem med Carplay Senus

Ibland får telefonerna uppdateringar som int[…]

Har du en MAP-givare gömd bakom kylarens &o[…]

För mycket camber 940.