Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
Lucif3r skrev:
SkauneJohan skrev:däremot fanns en specialbyggd 363 cs prototyp med prv v6 och en 343 med 5cylindrig diesel som slog hastighetsrekord, dvs inget serieproducerat PUNKT SLUT

prv-6an är väl inte så het kanske, men den där 5-cyl dieseln kanske skulle vara något att hinka ner i din 360? :D
Eller kanske rent av stoppa ner en T5a :P Krävs dock en hel del ombyggnader för att få plats med en vettig växellåda, men ändå :P
viktföredlningen ska fortsätta vara så suverän som den är så ett eventuellt motorbyte är isåfall en mercedes om601 eller om604 diesel :twisted: nu till att börja med blir det att labba lite med olika orginalkammar och kanske lättare portad topp
av V60D5AWDPolestar
Vad var unikt för Redline?
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
V60D5AWDPolestar skrev:Vad var unikt för Redline?
vad jag förstår är det den röda stripsen på sidorna och inredningen med röda linjer men det kanske är nånting mer?
av Schmoyoho
Brukar ju ofta vara lite extra utrustning på sådana här specialmodeller. Har en 240 GL -80 svart special och alla sådana fick överväxel, servostyrning, specialklädsel och egna fälgar (som "släpptes" på andra bilar något år senare, om jag minns rätt). Har du servostyrning? ABS? Jag har varken eller på min -87 GL.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
rostskyddet är klart, ska bara hitta nån som hjälper mig att hämta hem bilen :)

lite rost i båda hjulhusen fram, avgasystemet mellan dämparna och vänster tröskel. Ingen dålig dom från en bil med 28år på nacken :D

så snabbt den är hemma kommer fler bilder med vinterhjulen monterade 8-)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
alla goda ting är tre sa min farmor alltid :D

bilen är rostskyddad :-)-)
Bild

instrumentbelysningen lyser så härligt och grönt
Bild

och tomgången justerades till en mer vettig nivå istället för sina tidigare strax över 1000rpm
Bild
Användarvisningsbild
av White
Mycket bra initiativ att rostskydda! Tyvärr "glömmer" allt för många bort den biten då det inte är något som direkt gör något för
utseendet annat än om man bockar sig ner. :???:

Najs belysning! 8)

Var glad att du inte kör med automatlåda, då är det ett litet helvete att samjustera kickdownwire och gasspjäll. :-O)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
dessutom luktar hela bilen jättegott av linolja nu också så det gjorde nånting mer än bara skydda 8)

är glad att slippa automat, föredrar manuell för det mesta utom till jänkare :lol:
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]