Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
B230FK(LTT) och B230FT(FTT) är 100% identiska så när som på tryckklockan. Montera en FTT-klocka i en LTT och du har en FTT, så stakar osv är lika klena i LTT som FTT. B230ET var dock en klass för sig :P
Det var väl ET som hade mekaniskt insprut om jag inte minns galet.

White skrev:Vid 0,7 bar i förövrigt original mitor har BSR bromsat B230 till 175hk och vid 0,9 bar till 205hk.
BSR's glädjemätningar/0.01sek spikeffekt ger jag inte 5 öre för. :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
DayDreamer skrev:Inte för jag vet vad det är för skillnad på FT och ET men gissar på att ET är förgasarmotor med turbo :oops:
Nej ET är insprutar turbo den med. :)
Ok :) alla dessa namn :shock:
Användarvisningsbild
av frasse4
Lucif3r skrev:B230FK(LTT) och B230FT(FTT) är 100% identiska så när som på tryckklockan. Montera en FTT-klocka i en LTT och du har en FTT, så stakar osv är lika klena i LTT som FTT. B230ET var dock en klass för sig :P
Det var väl ET som hade mekaniskt insprut om jag inte minns galet.
Lite galet ;), det sitter mekaniskt sprut (K-Jet) på icke-turbo B230E men elektroniskt Motronic på turbo B230ET.

Jag har alltid tänkt att det är lite skumt att volvo valde att basera LTT på FTT på 940. Alla senare LTT har ju högre komp än FTT, på så vis får man ju det bästa av två världar, bättre bottenvrid men inte så dålig bränsleförbrukning på låglast då turbon inte jobbar. Det är väl typ 8,0:1 på LTT till 940 jämfört med 9,5:1 på min 2,5T exempelvis.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Undrar hur mycket extra pengar man fick lägga till från en LTT till en FTT när bilen beställdes skulle iaf gissa mellan 15000-30000kr Rätt saftigt pris för enbart en trycklocka som skiljer :P
Användarvisningsbild
av frasse4
DayDreamer skrev:Undrar hur mycket extra pengar man fick lägga till från en LTT till en FTT när bilen beställdes skulle iaf gissa mellan 15000-30000kr Rätt saftigt pris för enbart en trycklocka som skiljer :P
Haha ja, men jämför V70N 140 mot 170 hästarn, där är det väl några rader kod som skiljer... Dyra rader
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jim168 skrev:Bild
En motor är det ja :lol: :wink:

Du får göra en motortvätt blir så mycket renare och trevligare känsla samt att det blir roligare att skruva :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]