Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Inga felkoder nu längre... packningen till spjället är bytt :D
Killen på volvo tyckte jag skulle smörja båda sidor om packningen med någon silikontätning, men det sket jag i. Var ju inget där på förra packningen.
DayDreamer skrev:Ett bra tipps på att få ut kolven är att använda tryckluft om man har det :)
Se till att smörja kolven ordentligt jag smörjde minna så mycket så att jag kunde trycka tillbaka kolven med tummen :)
Okej! Vad smörjde du med? :)
Lucif3r skrev:Jag hoppas du inte har slipat på kolven, för isf är det bara att kasta skiten, då den dels kommer slita sönder packningen på nolltid, och dels ev. börja läcka. Kolvar får bara putsas av med typ en smärgelduk, går inte rosten bort av det är det bara att kasta kolven.
Kanten som sticker utanför har jag slipat på. Själva "glidytan" har jag skrapat försiktigt med 240's sandpapper (enbart på rosten) och sedan polerat med dremel. Jag vet att det är finlir på kolven, tror det är lugnt!
Jim168 skrev:Fin färg för 850 :)
Tack,längtar till att få polera upp den!
Fixat vevhusventilationen med nya slangar och oljefälla, och rengjort tråget
20160609_172820_resized.jpg
20160609_172820_resized.jpg (1.11 MiB) Visad 472 gånger
Var väldigt mycket koks och skit, trots en omgång "rengöringsolja" från biltema och sedan två täta oljebyten...
20160609_173703_resized.jpg
20160609_173703_resized.jpg (918.48 KiB) Visad 481 gånger
15 minuter med löddrigt ugnsrengöringsmedel på sprayflaska, sen var det bara skölja av.
20160609_205300_resized.jpg
20160609_205300_resized.jpg (1.12 MiB) Visad 475 gånger
Satans skitgöra när man ligger ute under bilen och det är regnstorm, kallt, smutsigt och blåser skräp i ögonen, och ramlar ner skräp i ögonen..och grannarna vill småprata :-(O) Men nu efteråt så är jag otroligt nöjd!

Bytte även bränslefilter, vet inte när det var gjort senast. Har fått minst en placeboeffekt!
Blev lite skillnad efter rengörningen :) Bra jobbat.

Bränslefilter är alltid bra att byta lite då och då, speciellt på äldre bilar och speciellt om man "ofta" kör med lite(<10l) bensin i tanken. Det har ju samlats rejält med skit i tanken under åren som gärna följer med när nivån sjunker. Täpper till filtret relativt snabbt.
Och det är ju inte dyrt eller svårt att byta heller :) Är väl snart dags att byta mitt också igen, är iofs bara 4år och inte ens 2000mil gammalt, men det skadar ju inte :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004