Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av VictorE
Får tacka för alla kommentarer!!

Efter avklarad motorsågskörkortsuppkörning (PUuuuh, långt ord..) så for jag till Biltema och handlade lite spääjsers :D
Kunde såklart inte hålla mig utan var tvungen att testa på en gång!

Resultatet var att fram går dom helt fritt och så öven vid fullt styrutslag! Övernöjd med resultatet! Bak tar dom i innerskärma litegranna bara..

Så lite bilder på spektaklet då!
Bild2016-04-02 16.55.05 by Vc1r, on Flickr

Bild2016-04-02 16.55.24 by Vc1r, on Flickr

Bild2016-04-02 16.55.57 by Vc1r, on Flickr

Bild2016-04-02 16.54.33 by Vc1r, on Flickr
av VictorE
Tackar!

Har fixat en trilskande tuta idag! Ett av hornen var totalt bortrostat, samt var säkringen under huven trasig, så då hittade det dit ett billigt kit med kompressorhorn från biltema istället! =D

Passade på att lyfta på tändstiftskåpan idag också, då jag har kikat närmare på oljesullet, och såg ut som det kom därifrån, och var nog tur jag lyfte på den, Uhhh vad oljigt det var :? Såg att det var en form av kanal ut där det läckt också, så det var nog orsaken! Så gjorde rent där så får vi se om det vart bra!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Även packningen som sitter i locket till oljepåfyllningen brukar läcka den blir torr med åren och spricker.

Bilen är riktigt stilig vol:-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är inget ovanligt konstigt nog så är min torr därunder nästan så jag börjar undra om något är fel :roll:
av VictorE
Oljan som rann var definitivt från under locket! Gjorde rent och sen dess har den varit torr!

Passerade besiktning idag med endast ett bra att veta och en "etta" så slipper komma tillbaka ;)

Bra att veta var krängningshämmarens bussningar som sitter i ramen, så borde vara därifrån klonket kommer jag har under bilen, och ettan var en blinkers som var för vit, visste jag egentligen om, men hade glömt och byta lampa..

Sen tyckte han jag kunde spänna handbromsen lite också, men det tog han inte ens upp på papperet så =)

Så nu är det bara att åka ett år igen!

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]