Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lemerok
Fin bil! På fredag hämtar jag en väldigt liknande, samma färg. :) S60 T6 AWD Black R.

Vad är det för vinterfälgar du har? Storlek?
Jag ska få med det med bilen, men kunde inte få reda på hur de kommer se ut eller om det blir 16" eller 17"..
Får hoppas jag får sånna som du har, de var helt ok för vinterfälgar. :)

Jag tyckte att 19" Ixion var riktigt snygga, sitter på min bil.
Toning är inte fel, det får jag med också.
Sidescuff plates kanske kan vara snyggt, vilka färger kunde man välja mellan?
av jlars
Lemerok skrev:Fin bil! På fredag hämtar jag en väldigt liknande, samma färg. :) S60 T6 AWD Black R.

Vad är det för vinterfälgar du har? Storlek?
Jag ska få med det med bilen, men kunde inte få reda på hur de kommer se ut eller om det blir 16" eller 17"..
Får hoppas jag får sånna som du har, de var helt ok för vinterfälgar. :)

Jag tyckte att 19" Ixion var riktigt snygga, sitter på min bil.
Toning är inte fel, det får jag med också.
Sidescuff plates kanske kan vara snyggt, vilka färger kunde man välja mellan?
Du lär säkert bli helnöjd med din T6:a. S60 är en synnerligen välbyggd och trevlig modell! Power Blå tycker jag är en suverän färg. Den är förhållandevis lättskött i de flesta väder. Den är unik för S/V/XC60 men sticker ändå inte ut alltför mycket.

Vinterhjulen är Volvos 18” Fortuna med 235/40-18. En snygg och lättskött vinterfälg! Största ”bekymret” är väl att rullomkretsen blir lite felaktig. Det är ungefär 3 % felvisning på hastighetsmätaren med sommarhjulen och hela 8 % med vinterdäcken. Det finns nog programvara hos Volvo för att korrigera detta, men man kan ju inte ladda ny programvara två gånger om året.

Sidescuff plates till R-design rekommenderas nog i Ironstone
av Lemerok
jlars skrev:
Du lär säkert bli helnöjd med din T6:a. S60 är en synnerligen välbyggd och trevlig modell! Power Blå tycker jag är en suverän färg. Den är förhållandevis lättskött i de flesta väder. Den är unik för S/V/XC60 men sticker ändå inte ut alltför mycket.

Vinterhjulen är Volvos 18” Fortuna med 235/40-18. En snygg och lättskött vinterfälg! Största ”bekymret” är väl att rullomkretsen blir lite felaktig. Det är ungefär 3 % felvisning på hastighetsmätaren med sommarhjulen och hela 8 % med vinterdäcken. Det finns nog programvara hos Volvo för att korrigera detta, men man kan ju inte ladda ny programvara två gånger om året.

Sidescuff plates till R-design rekommenderas nog i Ironstone
Kul att höra om modellen och färgen. :)
Alltid vart svag för blått, såg en likadan bil i silver och tyckte inte alls den var lika snygg.
Okej, får nog tyvärr inte de fälgarna jag då. Och jag får ta det lungt med inköp till bilen ett bra tag nu, tar rätt hårt på ekonomin detta bilköp. :lol:

Lär ta och testa hastighetsmätaren mot min GPS och se hur mycket fel min bil kommer visa, eller om det blir mer rätt med 16"/17" och högre däck.
av jlars
Sådär! Då var sommardäcken monterade :D
20160403_173038_resized_1.jpg
20160403_173038_resized_1.jpg (208.74 KiB) Visad 523 gånger
20160403_173014.jpg
20160403_173014.jpg (224.4 KiB) Visad 521 gånger
Blev lite hammarlack på bromsoken också
20160403_173123.jpg
20160403_173123.jpg (166.4 KiB) Visad 521 gånger
av Lemerok
Snyggt, kul att den nästan ser ut som min bil. :)
Jag har svarta kåpor till backspeglarna istället för silver och tonade rutor bak, annars riktigt lika.

Blev bra med hammarlacken också, det får bli något att fixa senare, min färg är rätt sliten.
av jlars
Lemerok skrev:Snyggt, kul att den nästan ser ut som min bil. :)
Jag har svarta kåpor till backspeglarna istället för silver och tonade rutor bak, annars riktigt lika.

Blev bra med hammarlacken också, det får bli något att fixa senare, min färg är rätt sliten.
Ja det är alltid roligt när man ser en "tvillingbil"
Blir allt lite avis på ditt Ferrita-system! Men det är väl ingen större idé att avgastrimma min dieselfyra, motorkaraktären är ganska slätstruken. Saknar allt mina tidigare D5:or ibland, den motorn har riktigt skön gång :D

Lite färg på bromsoken kan jag rekommendera! En liten detalj som gör stor skillnad för helheten
av Lemerok
jlars skrev: Ja det är alltid roligt när man ser en "tvillingbil"
Blir allt lite avis på ditt Ferrita-system! Men det är väl ingen större idé att avgastrimma min dieselfyra, motorkaraktären är ganska slätstruken. Saknar allt mina tidigare D5:or ibland, den motorn har riktigt skön gång :D

Lite färg på bromsoken kan jag rekommendera! En liten detalj som gör stor skillnad för helheten
Hur rengör du innan du lägger på ny färg? Är väl ganska viktigt?

Jag råkade hitta på detta klipp när jag sökte runt på nätet om mitt system tidigare, en D3 bara, men även den låter ju klart bättre också. :)

[youtube]BCxVFQdRc4A[/youtube]
Användarvisningsbild
av Perra83
Dom är snygga dom där R-Design i den blåa fägren och så klart de snyggaste fälgarna!! Ja satte på mina Ixion II i tisdags.

En stålborste och flaska Bräkleen räcker för att rengöra bromsoken innan målning med hammarlack. Ska måla mina jag med för det gör så mycket.
av jlars
Hammarlacken fäster riktigt bra och är lätt att arbeta med. Som Perra skriver så räcker stålborste och bräkleen bra om oken inte är alltför gamla/rostiga. Annars kan jag rekommendera roterande stålborste monterad på borrmaskinen om rosten sitter djupare
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]