Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Mini_ice skrev:
jimlindeborg skrev:Trevlig julklapp, kommer bli kalas. :)

Jaså, du jobbar också som CNC operatör? Vart då? :)
Ja bara lackeraren får till färgen!! :)

Japp, kör en V-turn på Dalkiasverige som byter namn till Veolia i natt :P

Jobbar du sj som?
Det fixar han nog :D

Jaså, jag jobbar på Volvo CE i Eskilstuna och kör Hüller Hille 260 och 290 :D
Mini_ice skrev:
White skrev:Det var ju en trevlig "julklapp"! :D

Verkar vettigt att du skaffade original monteringssats då. :-)-)

Jag hade också varit väldigt nervös för att sätta borren i bilen, även om jag jobbar på verkstad med 0,01mm toleranser varje dag. :-O)
Det har blivit väldigt många trevliga julklappar detta år då bilen är en av dem..

Ja bilar och vatten/fukt är väl sällan en bra kombination under längre perioder..

Jag brukar i alla fall ha + eller - 0,01mm i mitt jobb jobbar som cnc operatör. Jobbar du som?
Jobbar som CNC fräsare. :)
Lyckades tjata till mig montering av vingen i samband med köpet av bilen, så det blir Volvo som monterar men ska säga till dem att vara extra noga med det!!! :)

Tycker tyvärr en kombi ser "naken" ut utan rails och vinge, men kanske bara är jag??
Kombis överlag ser oerhört nakna ut utan vinge men framförallt Volvo-kombis då deras bakdelar ofta är väldigt platta och ser lite avhuggna ut utan vinge.
Utan rails, well....... Där är jag väl ganska partisk, håller dock med om att det ser naket ut men för min del väger det över att det ser lägre och mer "nertryckt" ut. V50 bakifrån med r-design, sänkt, breda sulor, inga rails.. Mums!
"Jobbar som CNC fräsare. :)"
"Vi verkar vara några maskinbearbetare som hänger här alltså.."
-Jag är en till! fast har lämnat yrkestiden som CNC:are bakom mig nu, men vad vore livet utan en fräs! ..och ett garage utan riktiga maskiner? Men hemma är de i betydligt mindre format, har klämt in både fräs, svarv, borrmaskin och bandsåg/puts på 12kvadrat..
Här är min garagemaskin igång med att fräsa en underplatta till ett järnmärke som ska pryda en grill åt en kompis!
Bild
Roligt att se att andra som är bil intresserade håller på med liknande!

Alla forum vänner jag har fått ett stort problem! och vill ha lite tips och råd!
Hämtade ut bilen efter service i torsdags, då hade även de monterat vingen (Volvo original verkstad).
Tänkte inte på det då då klockan var mycket och vi hade bråttom. Så synade inte alls så noga då. Under fredagen var jag ledig och det var ljust och fint så kunde kolla lite mer.

Då till min förvåning ser jag att vingen sitter för långt åt en sida och man ser detta väldigt tydligt!

Bild

Bild

Vet inte hur rättvist bilderna gör detta, men då både flickvän och mor reagerar på det och säger att det verkligen syns då är det illa.
Kan man klaga hos Volvo så att de får göra om eller har man några rättigheter att kräva något? Lämnade ju in den för att jag ville ha det riktigt gjort, i stället för att greja själv. Hoppas ni förstår mina bekymmer tacksam för råd!

Tyvärr slutar det inte där, monterade DRL och bytte strömställare till den med ett A på som ett extra läge, när jag kört bilen under fredag och lördag så har den helatiden kört med vanligt xenonhalvljus och posljus i läge A. Radion har varit i "dags" läget så den känner av ljuset. Är det någonting annat som DRL förlitar sig på genom den automatiska omkopplingen? Var ju det som var tanken med DRL och automatiken att man skulle spara så mycket som möjligt på ordinarie xenonlampor och ballaster, har man stämställaren i läge 0 så går DRL, men då får man ju sitta och vrida själv. Inte hela världen egentligen men då jag i alla fall ska klaga om vingen så funderar jag att nämna detta. Någon som har 2012års DRL och kan berätta hur dessa uppför sig i läge A?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]