Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Karlie
Tack för alla fina kommentarer!
Tror det skall gå att se bilderna även i större upplösning utan att logga in?

Hur som, igår var det dags för ytterligare ett steg i rätt riktning. Hittade en uppsättning hjul i ett däckförråd som jag haft liggandes rätt länge. Tänkte ha dem som "uppställningshjul" medan jag krängde nytt på de andra fälgarna, men det visade sig att däcken och fälgar var i såpass bra skick så dem fick bli kvar på bilen. Allt var iaf bättre än dessa som satt på. :lol: :roll:

Bild

Bytte även en glödlampa till skyltbelysningen, fixade dålig kontakt till en blinkers och passade även på att byta olja och filter, som aldrig blev gjort vid förra servicesessen för någon vecka sedan. Kändes riktigt fint med ny olja i maskin! :D

I förmiddags var det även dags för den första inspektionen hos SBP sedan 2008. :)
Tankade i en skvätt bensin och fyllde på med lite k-sprit för att få ur kondensvatten ur tanken. Sedan bar det iväg.
Ber i vanlig ordning om ursäkt för suddiga bilder. Min telebobo gillar inte svag belysning. :mrgreen:

Bild

Bild

Trots att bilen är i fint skick var det ändå lite pirrigt. Mycket som kan trilskas när en bil stått några år, och mycket gummi som kan bli torrsprucket. Men oron visade sig vara helt obefogad. Bilen överöstes av beröm från de två äldre besiktningmännen, och en av dem tog till och med kort på den. [thum]

Det hela slutade iaf med blankt papper, perfekta bromsvärden och ett förtroende ända till 2017-04-30 innan det är dags igen. :D

Bild

Nu har bilen gått 2,3mil i min ägo, så nu får den allt ta igen sig någon vecka innan det blir nya äventyr. :lol:
Vad roligt för besiktningsgubbarna att få titta närmre på en sådan fin "konserverad" bil! :) Nej de där däcken som satt på såg inte så roliga ut :lol: Kul att den gick igenom besiktningen! :)
av Karlie
Dags för mini-update!
Förutom att göra i ordning bilen servicemässigt och ge den allmän kärlek och omvårdnad så har jag ju även lovat den ett mer händelserikt liv nu när den är i min ägo. :)
Och vad kan då vara bättre än att få medverka i en filminspelning med likasinnade 80-talsbilar 20 mil hemifrån? :D

Sagt och gjort! Efter att ha rullat totalt 7 mil sedan 2008, och ca 30 mil de senaste 10 åren så kan jag tänka mig att det var en synnerligen chockartad upplevelse i lördags när den helt plötsligt fick bli tagen i trafik igen för att på en och samma dag rulla över 40 mil, få massa mikrofoner och kameror riktade mot sig, och dessutom behöva uppleva något så obehagligt som regn under hemresan från Trollhättan upp mot Karlstad. God damn, that was a day to remember! [thum]

Filmen den medverkat i är som ni kanske förstått av andra trådar här på forumet, "En man som heter Ove". Rekvisitaansvarige Marie föll som en blind takläggare för den beiga kulören, vilket hon konstigt nog inte verkar vara ensam om. :lol:
Var lite halvintressant att bränna iväg sisodär 20mil på ett bräde enkel väg, när den stått så länge. Men det är trots allt en gammal Volvo vi snackar om, så givetvis var det inte ens några tendenser till konstigheter. Allt flöt på kanon, och nu fick den helt plötsligt rulla över 40 mil på en och samma dag.
Lite för en del - men väldigt mycket för min gamle vän! :P

Får inte lägga upp något direkt avslöjande av förklarliga skäl, men en liten teaserbild på ett oskyldigt skåp kan aldrig skada. :wink:

Bild
Karlie skrev:Dags för mini-update!
Förutom att göra i ordning bilen servicemässigt och ge den allmän kärlek och omvårdnad så har jag ju även lovat den ett mer händelserikt liv nu när den är i min ägo. :)
Och vad kan då vara bättre än att få medverka i en filminspelning med likasinnade 80-talsbilar 20 mil hemifrån? :D

Sagt och gjort! Efter att ha rullat totalt 7 mil sedan 2008, och ca 30 mil de senaste 10 åren så kan jag tänka mig att det var en synnerligen chockartad upplevelse i lördags när den helt plötsligt fick bli tagen i trafik igen för att på en och samma dag rulla över 40 mil, få massa mikrofoner och kameror riktade mot sig, och dessutom behöva uppleva något så obehagligt som regn under hemresan från Trollhättan upp mot Karlstad. God damn, that was a day to remember! [thum]

Filmen den medverkat i är som ni kanske förstått av andra trådar här på forumet, "En man som heter Ove". Rekvisitaansvarige Marie föll som en blind takläggare för den beiga kulören, vilket hon konstigt nog inte verkar vara ensam om. Bild
Var lite halvintressant att bränna iväg sisodär 20mil på ett bräde enkel väg, när den stått så länge. Men det är trots allt en gammal Volvo vi snackar om, så givetvis var det inte ens några tendenser till konstigheter. Allt flöt på kanon, och nu fick den helt plötsligt rulla över 40 mil på en och samma dag.
Lite för en del - men väldigt mycket för min gamle vän! Bild

Får inte lägga upp något direkt avslöjande av förklarliga skäl, men en liten teaserbild på ett oskyldigt skåp kan aldrig skada. :wink:

Bild
Fan vad kul! :D Spelas filmer in i Karlstad eller Trollhättan?
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.