Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Andis skrev:Martin S

Du kommer inte kunna byta bil nånsin, eller ?

Gratulerar till ett riktigt fint och udda exemplar du fått tag i.

Skulle jag vara dig skulle jag ha svårt att sälja den nån gång. speciellt eftersom det troligen inte kommer en så rolig efterföljare någon gång mer heller. T6 6cyl är verkligen en härlig motor. Tycker den gör sig ännu bättre i verkligheten en på pappret. Gillar själv speciellt den tysta och starka gången på låga varv som att det känns att den accelererar kraftigt redan vid 2000 Rpm och så tyst. (Har visserligen bara kört den i V60 men så mycket lättare är väll inte den att det ska bli så stor skillnad)

Ir reflekterande rutor vad har man det till? Polisens laser eller vad ?

Med vänlig hälsning,
Andis
Reflekterar värme från solen :)
Användarvisningsbild
av MartinS
@fukuserad, njae... Max 105km/h blir det ju eftersom man max får köra 80km/h, det är ju inte så farligt.
Jag bor för övrigt bara på Tjörn, jag är inte därifrån, stor skillnad :)

@Andis, Jag byter inte bil så ofta, brukar ha dom mellan fyra och sex år. Jag har bara haft den här i dryga tre år så det finns gott om tid att hitta något kul att ersätta den med, när det blir tid för det. Fast du är inte så långt ifrån spiken med huvudet, vad skulle det dyka upp för bil som gör att jag skulle vilja byta? Att byta till en nyare likadan känns ju helt onödigt, dessutom finns ju bara nyare T6:or med den mörka trista R-design inredningen i Sverige, och det lockar inte. Så näe, det lär nog dröja innan det blir bilbyte.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Gillar din bil! Ska vi byta :wink:
XC90 jag hade var det inga problem att köra 110 km/h på motorvägen med biltrailer med last. Tack vare tandem så ligger den stadigt & Volvo väger ju lite i sig själv så det är inga problem :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Igår spolade jag av bilen efter en långresa i helgen vilken gick genom snökaos och orkanbyar. Då upptäckte jag att den lilla plastbrickan som sitter runt BLIS-kameran på höger spegel var borta. Nåja, en formpressad plastbit på 3-4cm2 kan väl inte va hela världen. 267kr.... Snacka om att ta hutlöst betalt, men vad annat kan man göra än att betala. Kommer till återförsäljaren i morgon.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Som när jag lyckades ta sönder en platshake på lykthållaren som sitter under backspegeln, på min förra V60. Skulle sätta i led, men blev ett dyrt byte för den lilla mini-plastgrejen kostade över 300kr för en st. Lyckades dessutom paja på båda sidorna :lol:

Bara att betala och se glad ut :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Bild

267kr... För en extremt liten bit silverfärgad formpressad plast... Guld LÄR va billigare, 18k kostar bara runt 180kr grammet..
av Schmoyoho
Men det är inte vilken extremt liten silverfärgad plastbit som helst, det är en volvo originaldel!... för 267 kr. Är inte det en sån sak som borde gå att få tag på betydligt mycket billigare på internet? Om man någonsin ska köpa piratdelar så känns väl en plastdetalj som en överkomlig sak att tumma på med.

Vad är det för någon skum nyckel du har förresten? Ingen knapp för belysning eller upplåsning av baklucka?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag vill tro att nyckeln är till s40:n det står att han äger. :D
Användarvisningsbild
av xerent
Gör en gjutform av delen, smält guld i den och visa för Volvo "Den här är fan billigare!!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC