Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
#839805
Guligan skrev:
SvenB skrev:
Nexus skrev:snygg färg. Det var inte igår man såg en reg skylt med skattemärket kvar på :D
Och utan EU symbol :!:
Precis, och dessutom är det ju den snygga helt släta skylten, som ju dessutom är superlätta att hålla rena. Var rädd om de skyltarna!
Beställde nya skyltar idag. Den gamla bak är helt slut. Den har delat sig i flera lager. När det är mörkt och den är upplyst av belysningen ovanför är den suddig och ful. Den skulle inte gå genom besiktningen med en så risig skylt
Användarvisningsbild
av VaCUm
#841301
Jag har fått nya plåtar samt en skylthållare av rostfritt stål från vparts:
http://www.vparts.se/se/volvo-s90/volvo ... -stal.html

Jag tänker skruva fast skylten och hållare med skruvar som går rakt genom båda.
För att motverka skrammel och för att inte få massor av vatten, snö och is mellan bakluckan och skylthållare jag lägga en sträng silikon upptill och på sidorna. Nertill blir det antingen glipor eller helt öppet. Jag tror jag ska försöka hitta små vagnsbultar som jag målar vita. Då blir det omöjligt att stjäla skylten bak utan att öppna bagaget.

Jag vann en auktion på tradera med ett larm. Jag hoppas att det passar. Det bör komma tisdag eller onsdag.

Jag kollade vad Volvo vill ha för nivomatdämpare bak. Ett paket med två dämpare, krängningshämmare och lite monteringsdetaljer går på ungefär 7350 kr.
Dämparna var för sig kostar 4100 så paketet är klart billigare.
Om jag beställer dämpare i USA är priset $332. Det är ungefär 2200 kr per dämpare. Känner lite folk där. Hoppas på att kunna köpa dessa genom några vänner som befinner sig på andra sidan ankdammen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#841501
Den där skylthållaren kan nog bli att passa bra på en S90 :)


Och ja, nivåmater är inte billiga direkt... :roll: Tycker det är tragiskt att delar till volvo, som var svenskt, är dyrare i sverige än andra länder inom EU samt USA...
Användarvisningsbild
av VaCUm
#841516
Inte Volvo som tillverkar dämparna men de är specialtillverkade för bilens mått och hjulupphängning. Sachs har säkert nått fint patent på lösningen i nivonaterna och därför är det få kopior
Användarvisningsbild
av VaCUm
#846229
Nu är den nya skylten + skylthållaren på plats.
Bild

Bild

Jag har klistrat fast en tunn gummimatta på skyltens baksida. På baksidan av skylthållaren sitter det tätningslister fastklistrade.
Tätningslisterna är placerade så att det blir ganska tätt uppåt. Nedåt är det lite öppet och listerna är monterade med lutning så eventuellt vatten som hittar in kan rinna ut.

Monteringen med vagsnsbult är aningen overkill men ingen kan sno skyltarna eller skylthållaren utan att ta sig in i bagaget. Skallarna på bultarna monteras nog vita senare i år.

Ingenting sitter löst. Allt sitter stadigt och konstruktionen spänner dessutom fast plasten mellan lyktorna. Höjer man volymen hörs inget skrammel från bakluckan. :-)
Användarvisningsbild
av VaCUm
#846243
Lucif3r skrev:Du borde dubbel-koppla bakljusen så du får lyse/bromsljus i nedre raden också :)
Känns som ett onödigt slöseri. Det bränner fler lampor :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

De ville byta båda VVT även om bara en […]

Ok. Finns det alltså balansaxlar bara p&arin[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Tack för alla svar. Ska ge mig på det i[…]

V90 miltal

Hejsan tack för svaren kan tyvärr inte g[…]